Pentru Maramureș acest proiect va presupune reabilitarea sectorului de drum care se află pe raza comunelor Bistra, Bocicoiu Mare și Rona de Sus din judeţul Maramureș, în partea de nord a acestuia. Este vorba despre sectorul de drum județean DJ 185 Valea Vișeului – Lunca la Tisa, în lungime de 13,532 km. În prezent, proiectul se află în faza de evaluare tehnică.

Autoritățile județene spun că acest proiect ar urma să răspundă nevoilor identificate la nivel local privind asigurarea accesibilității locuitorilor comunelor Valea Vișeului, Bistra, Petrova, Leordina, Repedea, Ruscova, Poienile de sub Munte la punctul de frontieră de la Sighetu Marmației, precum și asigurarea accesului în condiții de siguranță a patrulelor poliției de frontieră Sighetu Marmației, a căror intervenție pe sectorul de drum DJ 185 Valea Vișeului – Lunca la Tisa este mult îngreunată și nu se poate realiza în timp oportun. Drumul în cauză are, în prezent, structura rutieră din umplutură formată din amestec de pământ cu bolovăniș, pietriș, nisip și piatră spartă.

În urma elaborării documentației tehnice, au fost actualizate costurile investiției, în momentul de față fiind vorba despre de un cost total al proiectului de 3.600.000 euro, din care cofinanțarea Consiliului Județean Maramureș ar fi în cuantum de 2.300.000 euro, aproximativ 1.300.000 euro reprezentând finanțarea europeană

„Programul Operațional Comun România – Ucraina reprezintă singurul proiect european prin care noi am putea să finanțăm aceste drumuri județene greu accesibile și care deservesc comunități extrem de izolate. La momentul de față, această hotărâre nu presupune alocarea efectivă a resurselor financiare, care ar urma să fie decisă la momentul în care se va ajunge la semnarea contractului de finanțare. Prin acest proiect de hotărâre, dăm posibilitatea Direcției de Dezvoltare și Implementare Proiecte să continue demersurile pentru a duce finanțatorului documentația completă”, a declarat liderul administrației județene, Gabriel Zetea.

Una dintre cele mai mari provocări întâmpinate în implementarea acestui proiect ține de obținerea proprietății asupra sectorului de drum județean în cauză, care în momentul de față se află în domeniul public al statului român.

„Ne lovim, în primul rând, de problema dovedirii proprietății asupra acestui drum. Astăzi vorbim despre un drum forestier, care nu poate să deservească pe nimeni. Obținererea proprietății înseamnă o trecere din domeniul public al statului român, din fondul forestier, în proprietatea publică a județului Maramureș. Aceste demersuri sunt extrem de dificile și greoaie și, prin urmare, durează foarte mult. Cu toate acestea, nu putem să luăm șansa județului Maramureș și a celor care au muncit de ani de zile pe acest proiect, de a-l duce la final. La momentul obținerii proprietății asupra drumului, vom putea dezbate dacă bugetul județului are resursele financiare pentru a susține această cofinanțare. Din punctul meu de vedere, orice drum județean ar trebui să fie prioritar pentru administrația județeană și orice oportunitate de finanțare apărută, ar trebui accesată. Pe programele transfrontaliere, sumele puse la dispoziția autorităților locale sunt limitate, motiv pentru care și cofinanțările sunt mult mai mari”, a concluzionat Gabriel Zetea.

Citește și

loading...