Răspunsul oficial Lidl România

Controalele ANPC din luna curentă, într-un număr neobișnuit de mare, au vizat 85% din magazinele Lidl România. Aceste acțiuni au avut ca rezultat identificarea anumitor abateri în anumite magazine din rețea. Am făcut toate demersurile pentru a remedia în cel mai scurt timp posibil aceste situații având în vedere că, în relația cu autoritățile, noi dăm permanent dovadă de totală deschidere și pentru că ne asigurăm în tot ceea ce facem că ne îmbunătățim constant pentru a ne păstra locul în inima clienților noștri.

Încă de la intrarea noastră pe piață, obiectivul nostru cel mai important a fost acela de a oferi clienților noștri cea mai bună experiență de cumpărături. Echipa Lidl România mulțumește milioanelor de clienți care ne trec pragul datorită calității produselor noastre, dar și pentru că știu că sănătatea și siguranța lor sunt prioritare pentru noi. Îi așteptăm în continuare cu produsele pe care le cunosc și le apreciază și garantăm efortul nostru zilnic pentru a le oferi la cel mai bun raport calitate-preț.

*************************

Articolul original

24 de magazine Lidl România au fost închise de inspectorii ANPC. Potrivit unui comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, au fost controlate 265 de magazine şi au fost aplicate următoarele sancţiuni: 347 de amenzi contravenţionale, în valoare totală de 3,5 milioane de lei; 144 de avertismente; oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valoare de aproximativ 75.000 de lei; oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficienţelor, pentru 24 de unităţi; închiderea unităţii pentru o perioadă de până la 6 luni pentru patru magazine; închiderea unităţii pentru o perioadă cuprinsă între 6-12 luni pentru o unitate.

Printre cele mai importante nereguli constatate de reprezentanţii Protecţiei Consumatorului s-au numărat comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită, comercializarea unor produse de patiserie care prezentau, pe suprafaţă, insecte, comercializarea unor băuturi alcoolice cu deficienţe de etichetare (lipsa unor ingredient de pe etichetă), comercializarea unor legume şi fructe necurăţate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite şi a unor ouă neigienizate.

De asemenea, au fost identificate neconcordanţe între valoarea preţului înscrisă pe etichetă şi cea afişată pe produs, precum şi între preţul de la raft comparativ cu cel de la casa de marcat, utilizarea unor vitrine insalubre de expunere la comercializare a produselor de panificaţie-patiserie, existenţa unor insecte vii în spaţiul de preparare şi coacere, deficienţe de etichetare a produselor alimentare (lipsa unor menţiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română) şi utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate corespunzător, cu chedere murdare, strat de praf, mâzgă, cu scurgeri de lichide şi rugină şi a unor lăzi frigorifice cu acumulări masive, excesive de gheaţă, praf, impurităţi, resturi alimentare şi păr.

„Nu ştiu suficientă germană pentru a traduce ce spuneam şi în trecut: nu suntem pelicanii Europei! Consumatorul român, cel care vă asigură veniturile, trebuie respectat! Renovaţi, curăţaţi, aduceţi produse de calitate, nu mai căutaţi variante să ne determinaţi să ‘o luăm mai uşor’! Dacă la voi acasă este ordine şi curăţenie, consideraţi şi această ţară şi pe cetăţenii ei ca parte din Europa! Merităm să fim trataţi onorabil! Ce părere aveţi?”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și