Ține minte doar că nicio strategie nu poate garanta succesul, dar aceste pot ajuta mult la obținerea unor teste de sarcină pozitive.

Spune adio anticoncepționalelor cât mai curând.

Dacă folosești pilula, plasturele sau injecția - sau o altă formă de contraceptive hormonale - cu cât te oprești mai repede, cu atât mai repede ciclul tău poate reveni la ritmul său natural.

Contraceptivele hormonale conțin de obicei o combinație de estrogen și progesteron, care te împiedică să rămâi însărcinată prin suprimarea ovulației sau prevenirea implantării. De aceea, poate dura câteva luni după ce renunți la anticoncepționale pentru ca hormonii tăi să își revină și pentru ca menstruația să vină regulat.

Discută cu medicul tău despre cel mai bun moment pentru a renunța la anticoncepționale. În general, trei luni este perioada preferată pentru femeile care folosesc pilula sau plasturele, dar poate dura până la nouă luni (sau mai mult) pentru ca sistemul tău reproducător să își revină dacă folosești injecția.

Mergi la un control.

Este o idee bună să îți faci o programare la medicul tău pentru a primi ajutor în ceea ce privește lista de lucruri pe care trebuie să le faceți pentru a face un bebeluș, cum ar fi renunțarea la medicamentele care nu sunt potrivite pentru bebeluș și pentru a te asigura că organismul tău (și al partenerului tău) este în cea mai bună formă pentru a face un bebeluș.

Un examen de la cap la picioare poate depista afecțiunile cronice care ar putea interfera cu acele teste de sarcina pozitive, cum ar fi tulburările tiroidiene sau chisturile ovariene, și poate identifica orice probleme de fertilitate. Odată ce primești vestea că toate sistemele sunt în regulă, puteți trece la treabă - să rămâi însărcinată.

Antrenează-te cu înțelepciune.

Nu numai că exercițiile fizice ajută la eliminarea excesului de greutate (care poate fi un obstacol pentru fertilitate), dar scad și tensiunea arterială, reduc nivelul hormonului de stres cortizol și cresc fluxul sanguin către organele de reproducere - toate necesare pentru concepție.

Dar nu exagera. Alte cercetări arată că antrenamentele super-viguroase îți pot deraia planurile de sarcină, mai ales dacă greutatea ta este deja acolo unde ar trebui să fie. De ce această discrepanță? Aerobicul cu ritm rapid, cum ar fi alergatul sau mersul pe bicicletă, îți poate decala ciclurile menstruale - și chiar opri temporar ovulația.

Pentru a găsi un echilibru între a te antrena prea tare și a nu te antrena suficient de tare, vorbește cu medicul tău. Între timp, poți încerca întotdeauna exerciții fizice cu impact redus, cum ar fi mersul pe jos.

Alege cele mai bune grăsimi - și ajută-ți partenerul să facă același lucru.

Ceea ce mănânci contează dacă vrei să rămâi însărcinată și să ai parte de acele teste de sarcină pozitive mai repede. La urma urmei, alimentele sănătoase nu numai că alimentează fertilitatea, ci și un copil mai sănătos. Dar știai că, atunci când vine vorba de a rămâne însărcinată mai repede, a mânca ceea ce trebuie, de asemenea, poate ajuta și partenerul?

Grăsimile sănătoase, cum ar fi omega-3, pot stimula numărul și motilitatea spermatozoizilor, în timp ce grăsimile saturate (de tipul celor care se găsesc în chipsuri și în alimentele fast-food) pot sabota dimensiunea și forma spermei, făcându-le mai puțin rezistente. Așadar, consumați somon, sardine, legume cu frunze verzi și nuci pentru a menține acești înotători în formă maximă.

Nu uitați aceste alte alimente care stimulează sperma.

Aceste alte alimente pentru fertilitate ar putea, de asemenea, să facă parte din meniu atunci când încercați să concepeți:

- Stridii. Nu suntem siguri dacă stridiile sunt afrodisiace, dar știm că conținutul lor de zinc pompează producția de spermă și testosteron. Dacă partenerul tău nu este un fan, își poate lua porția de zinc din carnea slabă de vită, carnea de pasăre, lactatele, nucile sau ouăle, deși stridiile au cea mai mare concentrație a acestui nutrient.

- Fructe și legume. Produsele sunt bogate în vitamine care pot ajuta la protejarea spermei de deteriorarea celulară. Se poate obține folat din verdețuri cu frunze - bărbații care nu consumă suficient din această vitamină B tind să aibă spermatozoizi cu cromozomi anormali. Citricele, roșiile și fructele de pădure furnizează vitamina C, care poate stimula calitatea spermei. Morcovii, ardeii roșii și caisele au multă vitamina A, care împiedică spermatozoizii să devină leneși. Cartofii dulci sunt bogați în toate cele trei - acid folic, A și C!

- Sucul de rodie poate crește numărul și calitatea spermatozoizilor, conform unor studii pe animale. Deși rămâne de văzut dacă are aceleași efecte și asupra oamenilor, puteți încerca oricând să înlocuiți obișnuitul pahar de suc de portocale de dimineață.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și