Programul de eliberare a actelor de identitate pentru persoanele cu drept de vot va fi extins. Astfel, sâmbătă, 1 noiembrie a.c. se va lucra între orele 8.00 - 16.00, iar duminică, 2 noiembrie a.c. între orele 8.00 - 21.00.

Serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor eliberează un nou act de identitate în următoarele cazuri: a) la expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate care urmează a fi preschimbat; b) dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, data ori locul naşterii; c) în cazul schimbării domiciliului; d) în cazul schimbării denumirii sau rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor; e) în cazul atribuirii unui nou C.N.P.; f) în cazul deteriorării actului de identitate; g) în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate; h) când fotografia din actul de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului; i) în cazul schimbării sexului; j) în cazul anulării; k) pentru preschimbarea actelor de identitate care nu se mai emit, dar sunt valabile.

Titularul sau reprezentantul legal al acestuia este obligat să solicite eliberarea unui nou act de identitate cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai puţin de 15 zile.

Cartea de identitate expiră la data naşterii persoanei

Cererea pentru eliberarea actului de identitate reprezintă un formular-tip care se semnează de solicitant în prezenţa lucrătorului serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor şi trebuie să fie însoţită de documentele care, potrivit legii, fac dovada numelui de familie şi a prenumelui, datei de naştere, stării civile, cetăţeniei române, adresei de domiciliu şi, după caz, adresei de reşedinţă.

Cetăţenii sunt rugaţi să verifice valabilitatea cărţii de identitate, deoarece aceasta expiră la data naşterii persoanei din anul expirării termenului de valabilitate şi nu exact la 4, 7 sau 10 ani de la data eliberării, a precizat Mariana Macarie, directorul Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor Maramureş.


Preluare: InfoMM.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și