Prin proiectul "Doctori ├«n servicii medicale de calitate" s-au organizat 201 de sesiuni de curs - 80 destinate medicilor cu specialit─â┼úi chirurgicale ┼či 121 denti┼čtilor - sus┼úinute de doctori ┼či juri┼čti, to┼úi fiind exper┼úi acredita┼úi de Ministerul S─ân─ât─â┼úii (MS).

Printre temele abordate ├«n cadrul atelierelor s-au num─ârat: confiden┼úialitatea datelor medicale, accesul pacientului la informa┼úiile medicale personale, limitarea medicilor la propria specialitate, dreptul pacientului la a doua opinie, asigurarea de r─âspundere civil─â profesional─â, condi┼úii de desf─â┼čurare a studiilor clinice, autorizarea ┼či managementul cabinetelor medicale, comunicarea cu pacien┼úii.

De asemenea, managerul proiectului, Andrei Nanu, a informat c─â peste 100 de persoane au fost formate ├«n domeniul prevenirii ┼či managementului situa┼úiilor de malpraxis. ┼×i dup─â finalizarea proiectului medicii vor avea acces la consultan┼ú─â ┼či vor putea participa la cursuri cu tema "Cum ne ap─âr─âm de malpraxis" sus┼úinute de cei peste 100 de formatori acredita┼úi de MS.

Nanu a spus c─â a fost creat ┼či un site pe tematica malpraxisului. Proiectul va asigura ┼či ├«n viitor accesul medicilor la informa┼úii, consultan┼ú─â ┼či suport tehnic pe tema prevenirii ┼či gestion─ârii malpraxisului medical prin portalul www.medright.ro, care are peste 6.000 de utilizatori.

Demarat în iunie 2010, proiectul "Doctori în servicii medicale de calitate" a fost cofinanţat din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane.

Petru Melinte, reprezentant al MS, a declarat c─â se lucreaz─â la finalizarea textului proiectului de lege privind malpraxisul.

"Practic, am propus tuturor colegilor o variant─â la care a┼čtept─âm ├«nc─â dou─â, trei zile puncte de vedere ┼či ├«n urm─âtoarea perioad─â, nu a┼č vrea s─â dau un termen clar, vom avea un proiect care va fi pus ├«n transparen┼ú─â decizional─â. (...) De partea pacientului ┼či-a dorit MS s─â fie de la bun ├«nceput, dar cu condi┼úia s─â nu debalans─âm sistemul de s─ân─âtate ┼či s─â nu-l punem pe medic ├«n situa┼úia de a practica medicin─â defensiv─â sau de a se ap─âra mai mult dec├ót e cazul, ci de a avea un cadru clar ├«n care s─â-┼či poat─â desf─â┼čura activitatea", a subliniat Melinte.

La r├óndul s─âu, purt─âtorul de cuv├ónt al Spitalului Clinic de Obstetric─â-Ginecologie "Prof. dr. Panait S├órbu" din Bucure┼čti, dr. Doru Pan─â, a informat c─â aproape lunar institu┼úia pe care o reprezint─â are tot felul de solicit─âri.

"Pacienta poate s─â reclame, de exemplu, c─â a venit la spital ┼či nu i-a f─âcut doctorul cezarian─â. La ora actual─â, ├«n sistemul medical de stat, ca s─â faci o cezarian─â unei paciente trebuie s─â fie ├«ndeplinite ni┼čte criterii, e adev─ârat, unele dintre ele sunt de dinainte de 1990, dar la ora actual─â toat─â lumea le interpreteaz─â foarte liber", a explicat Doru Pan─â.

Pe de alt─â parte, ├«ntrebat de jurnali┼čti dac─â institu┼úia mediatorului va c├ónt─âri mai mult ├«n proiectul de act normativ referitor la malpraxis, vicepre┼čedintele Colegiului Medicilor Denti┼čti din Rom├ónia, Radu Septimiu C├ómpian, ┼či-a exprimat speran┼úa c─â aceasta va reprezenta un element de echilibru.

"Sper s─â reprezinte un element de echilibru, un element care s─â constituie un plus de realism ├«n aceast─â rela┼úie conflictual─â care poate fi generat─â de cele mai multe ori de ne├«n┼úelegerea actului medical ├«n profunzimea sa, dec├ót de consecin┼úele cu prejudicii ale unui act medical. Foarte multe reclama┼úii ale pacien┼úilor pleac─â exact de la aceast─â premis─â. (...) Exist─â ├«n mod prea frecvent o dispropor┼úie ├«ntre ceea ce ├«┼či imagineaz─â pacientul, percep┼úia pacientului asupra finalit─â┼úii actului terapeutic ┼či ceea ce este realist", a mai spus C├ómpian. AGERPRES

Citește și

loading...