CFR Călători a anunțat printr-un comunicat că personalul de tren va fi dotat cu dispozitive compuse din aparate mobile dotate cu NFC (pentru plata cu card contactless) și capabilități de scanare a codurilor de bare / coduri QR, precum și imprimante termice pentru tipărirea biletelor.

Călătorii vor putea astfel să cumpere bilete online cu doar 15 minute înainte de plecarea trenului, față de 6 ore în prezent.

Sistemul de plată, testat din 15 septembrie la 60 de trenuri
CFR vrea să testeze acest sistem de plată începând cu data de 15 septembrie, pe trenul care face legătura între stația București Nord și Aeroportul Henri Coandă, iar mai apoi, în 45 de zile va fi operabil pe trenurile care au vagoane de dormit și cușete.

Prin acest proiect – pilot va fi facilitată verificarea/validarea și emiterea legitimațiilor de călătorie în tren prin intermediul dispozitivelor mobile.

Soluția implementată cuprinde asigurarea transmisiei de date (între dispozitivele mobile si arhitectura centrală a sistemului), soluție MDM (de management și securizare a flotei de dispozitive) și software de emitere și validare a biletelor la bordul trenurilor, ca parte integrantă a sistemului de emitere electronică XSell utilizat în prezent de CFR Călători.

Călătorii au la dispoziție posibilitatea achiziționării biletelor de călătorie în tren cu plata acestora cu orice tip de dispozitiv electronic de plată contactless (Mastercard sau Visa): card, telefon, ceas sau brățară inteligentă.

Finalizarea implementării acestei soluții la toate vagoanele de dormit și cușetă va asigura o servire mai rapidă, mai facilă a călătorilor în tren și reducerea timpului limită stabilit, la achiziționarea biletelor online la aceste vagoane, astfel încât călătorul să își poată procura / cumpăra bilete online la vagon cușetă sau dormit până cu cca 15 minute înainte de plecarea trenului din stația de îmbarcare.” se precizaează în comunicatul CFR Călători.

Problema CFR nu este îngrămădeala la bilete ci viteza trenurilor
Trenurile de călători din România circulă cu o viteză aproape egală cu cea a primelor rame de pasageri folosite în urmă cu peste 150 de ani, în vremea lui Carol I.

Dacă primele trenurile cu abur din epoca lui Carol mergeau cam cu 30 km/h, acum viteza medie a trenurilor CFR Călători este de 44 de km/h. Viteza medie în perioada interbelică era mai mare decât cea din prezent.

- unul din trei trenuri are întârziere, iar întârzierea totală a curselor CFR Călători din 2019 este de aproape 4 ani și șase luni.

- Bugetul anual al companiei de stat este de 2 miliarde de lei, dintre care 1,1 miliarde sunt subvenții. Chiar și așa, societatea națională înregistrează pierderi de 584 de milioane de lei în 2020.

Citește și

Comentarii