Alimente si suplimente care sustin memoria

O dieta echilibrata cu proteine, grasimi bune si carbohidrati complexi pot echilibra activitatea in lobii temporali ai creierului. Consumul de proteine la fiecare masa poate ajuta la stabilizarea nivelului de zahar din sange si ajuta la prevenirea afectarii creierului, care uneori este datorat consumului ridicat de carbohidrati sau mese cu continut ridicat de zahar.

Acizii grasi Omega 3 imbunatatesc activitate cerebrala

Acizii grasi omega 3 sunt o componenta majora a materiei cenusie a creierului si poate imbunatatii activitatea creierului. Grasimea creierului este esentiala pentru funcionarea corespunzatoare a nervilor, in membrele nervoase si ca o componenta a sinapselor cerebrale. Oamenii care urmeaza diete bogate in grasimi saturate sau trans-acizi pot avea semne de dementa mai devreme decat cei care mananca regulat peste. Acizii grasi omega 3 se gasesc in pestele de mare adancime (somon salbatic, ton, macrou si hering). Folosind un supliment de inalta calitate, uleiul de peste aduce beneficii creierului si memoriei.

Antioxidanti care imbunatatesc memoria

Antioxidantii existenti in dieta dumneavoastra pot imbunatatii memoria prin reducerea radicalilor liberi care pot aparea odata cu varsta. Cei mai multi antioxidanti ii regasim in fructe de padure (afine, capsuni, zmeura si mure), spanac, varza de Bruxelles, broccoli, prune, sfecla, avocado, portocale, ardei gras si cirese. Consumati cat mai multe si diverse fructe si legume pentru a asigura o mare varietate de antioxidanti necesari hranirii si protectiei creierului.

Suplimentele pot imbunatatii abilitatile de memorie, de invatare si vorbire

Suplimentele care sprijina memoria includ antioxidanti cum ar fi alfa-lipoic, vitamina E si vitamina C. Ginkgo biloba este o planta care imbunatateste circulatia in creier, care poate imbunatatii memoria si concentrarea. Fosfatidilserina este un nutrient care se gaseste in alimente si membranele celulare din organism. Acesta creste activitatea metabolica in creier si imbunatateste memoria, invatarea si abilitatile verbale.

Concluzie: o dieta sanatoasa pentru o memorie buna



Citește și

Comentarii