Dup─â p─ârerea mea, omul a luat-o serios pe ar─âtur─â din pricina satanicei triade necredin╚Ťa - alimenta╚Ťia - goana nebun─â dup─â efemer. Iat─â posibilul desf─â╚Öur─âtor al celor trei influen╚Ťe malefice, care alc─âtuiesc sistemul de g├óndire ╚Öi ac╚Ťiune ├«mpotriva Firii pentru aproape ├«ntreaga omenire ├«n aceste ÔÇ×zile din urm─âÔÇŁ, cum le nume╚Öte Biblia:

1) Necredin╚Ťa a luat un atare av├ónt smintit la popoarele apusene, ├«nc├ót unele dintre ele (britanicii, de pild─â) se ├«ndreapt─â cu pa╚Öi repezi spre deplina decre╚Ötinare. Da, c─âci homosexualitatea ╚Öi lesbianismul, dimpreun─â cu celelalte oribile forme ale sodomiei ╚Öi fornica╚Ťiei (pedofilie, zoofilie, necrofilie) nu se simt la ele acas─â dec├ót ├«n s├ónul na╚Ťiunilor unde Dumnezeu a murit, l─âca╚Öurile de cult au devenit puncte de atrac╚Ťie doar pentru turi╚Öti, iar legile sunt concepute ca nu cumva s─â aduc─â vreo atingere ÔÇ×delicatelorÔÇŁ sim╚Ť─âminte ale ipochimenilor ce ├«nc─â nu ╚Öi-au stabilit sexul. Tot din marea grij─â fa╚Ť─â de (im)pudoarea acestor sinistre creaturi, indispensabilii termeni precum ÔÇ×mam─âÔÇŁ, ÔÇ×tat─âÔÇŁ, ÔÇ×doamn─âÔÇŁ, ÔÇ×domnÔÇŁ, ÔÇ×eaÔÇŁ ╚Öi ÔÇ×elÔÇŁ vor fi pe viitor r─âu v─âzu╚Ťi, posibil chiar interzi╚Öi ├«n familiile nefire╚Öti ╚Öi ╚Öcoli. C─â, de, toate celelalte merg strun─â ├«n lumea asta prost c├órmuit─â, r─âm├ónd numai ca legiuitorii ╚Öi magistra╚Ťii imorali s-o pun─â la picioarele unora ca ace╚Ötia.

N.B.: ├Än Rom├ónia postdecembrist─â, ╚Ťara unde l─âca╚Öurile de cult s-au ├«nmul╚Ťit ╚Öi continu─â s─â se ├«nmul╚Ťeasc─â mai ceva ca ciupercile dup─â ploaie, marea problem─â ├«nc─â n-o constituie necredin╚Ťa sfid─âtoare a vesticilor, ci falsa credin╚Ť─â. Altfel spus, rom├ónii au devenit din ce ├«n ce mai religio╚Öi (pelerinajele cu zeci de mii de participan╚Ťi sunt o elocvent─â prob─â ├«n acest sens), dar tot mai pu╚Ťin credincio╚Öi, dovad─â c─â, de la vl─âdic─â ╚Öi p├ón─â la opinc─â, ei se zbat s─â adune averi pe care le m─ân├ónc─â moliile ╚Öi le fur─â ho╚Ťii, din care o parte vor intra ├«n buzunarele f─âr─â fund ale slujitorilor altarului, ├«ntru iertarea p─âcatelor acelora care le-au agonisit pe c─âi necu╚Öere.

2) Alimentele se constituie ├«ntr-un foarte serios factor de dezechilibru familial ╚Öi social, prin aceea c─â, ├«ntr-o propor╚Ťie cov├ór╚Öitoare, de ele depinde s─ân─âtatea fizic─â ╚Öi psiho-mental─â a indivizilor. Pe bun─â dreptate se spunea ├«n vechime c─â 80% dintre boli se datoreaz─â alimentelor (de mii de ani yoghini ne ├«nva╚Ť─â c─â-i de maxim─â importan╚Ť─â s─â ╚Ötim ce, c├ónd, cum ╚Öi c├ót m├ónc─âm!) ╚Öi c─â omul ├«╚Öi sap─â morm├óntul cu propriii lui din╚Ťi (aluzie la lipsa sa de cump─âtare). Adic─â taman ceea ce ├«n zilele noastre a ajuns o dezastruoas─â regul─â pentru nevoia╚Öi ╚Öi to╚Ťi aceia care tr─âiesc numai ca s─â se ├«ndoape: alimentele intens chimizate ╚Öi/sau modificate genetic fac ca oamenii s─â nu mai moar─â de foame la 20 de ani, ci de cancer la 40-50 de ani, iar cump─âtarea n-are cum s─â fie condi╚Ťia ╚Öi garan╚Ťia unei vie╚Ťi s─ân─âtoase, prin extensie a unei societ─â╚Ťi viguroase ╚Öi echilibrate, at├óta timp c├ót cet─â╚Ťenii sunt ├«ncuraja╚Ťi prin perfidia discounturilor practicate s─â consume din ce ├«n ce mai mult.

Cum ├«n acest chip aiuritor s-a n─âscut ╚Öi a ├«nflorit cutremur─âtorul paradox al Rom├óniei postdecembriste (m─ânoasele ei c├ómpii ╚Öi livezi l─âsate ├«n paragin─â, pentru ca to╚Ťi rom├ónii, inclusiv pu╚Ťinii ╚Ť─ârani autentici care au mai r─âmas, s─â ia cu asalt supermagazinele doldora de otr─âvuri impecabil ambalate), mai e de mirare c─â, a╚Öa cum am v─âzut ├«ntr-un nostim filmule╚Ť nord-american, efectele ucig─âtoare ale consumului de varz─â ce nu arde ╚Öi nu se rupe prin ├«ntinderea foilor, trebuie ni╚Ťel alinate cu medicamente contraf─âcute?!...

3) Prin goana nebun─â dup─â efemer ├«n╚Ťeleg necontenita zbatere a pragmaticului sau ├«ntreprinz─âtorului de-a acumula tot mai mult din ceea ce Eclesiastul nume╚Öte de╚Öert─âciune: bani, putere, faim─â, pl─âcere degradant─â.

Cu adev─ârat de╚Öert─âciune, dar at├ót de insidioas─â ╚Öi dominatoare, ├«nc├ót respectivul damnat se va ├«nstr─âina mai repede sau mai t├órziu de Dumnezeu, de semeni ╚Öi de el ├«nsu╚Öi, astfel c─â, dezumanizat prin progresiv─â robotizare, el nu va avea nicic├ónd divina ╚Öans─â de a gusta din fericirea unei vie╚Ťi simple ╚Öi lini╚Ötite. Cu adev─ârat pilduitoare ├«n acest sens este scrisoarea-testament a unui t├ón─âr ╚Öi prosper om de afaceri american, care, ├«nvins de cancer, recunoa╚Öte pe patul de spital c─â, alerg├ónd cu limba scoas─â dup─â bani, ╚Öi-a irosit via╚Ťa.

Citește și

loading...