Astfel, Roman Marinela a incalcat atat dispozițiile art. 94, alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003,potrivit carora „Funcționarii publici nu pot deține alte funcții si nu pot desfasura alte activitați, remunerate sau neremunerate, dupa cum urmeaza […] in cadrul autoritaților sau instituțiilor publice”, cat si dispozițiile art. 97, alin. (2), lit. b) din Legea nr. 161/2003, potrivit carora „Raportul de serviciu al funcționarului public se suspenda pana la incetarea funcției eligibile sau a funcției de deminitate publica, in cazul in care funcționarul public a fost ales sau numit”.

Persoana evaluata a fost informata despre declansarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum si drepturile de care beneficiaza – de a fi asistata sau reprezentata de un avocat si de a prezenta date sau informații pe care le considera necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. ROMAN MARINELA nu a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, in exercitarea dreptului la aparare.

„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] incalcarea obligatiilor legale privind […] starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinara şi se sanctioneaza potrivit reglementarii aplicabile demnitatii, functiei sau activitatii respective […]”.

„Persoana […] fata de care s-a constatat […] starea de incompatibilitate este decazuta din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publica […] pe o perioada de 3 ani de la data eliberarii, destituirii din funcția ori demnitatea publica respectiva sau a incetarii de drept a mandatului. Daca persoana a ocupat o funcție eligibila, nu mai poate ocupa aceeasi funcție pe o perioada de 3 ani de la incetarea mandatului”.

Citește și