La finalul controalelor efectuate la firme, inspectorii antifrauda vor intocmi un proces verbal pentru constatarea si sanctionarea contraventiilor, se precizeaza in OUG nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii ANAF.

Pentru aprobarea modelului acestui document, ANAF a emis Ordinul nr. 3494/2013, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 695 din 13 noiembrie 2013 si care a intrat in vigoare la aceeasi data.

Potrivit actului normativ, Fiscul a aprobat modelul si continutul formularului tipizat “Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor” cod ANAF 14.13.22.99/7, document pe care inspectorii antifrauda il vor putea utiliza in cadrul activitatii pe care o desfasoara.

De asemenea, tot in cadrul exercitarii atributiilor de serviciu, inspectorii antifrauda vor folosi si sigilii personalizate, al caror model a fost aprobat recent de ANAF. Acestea sunt metalice, inseriate si de unica folosinta. Despre acest subiect puteti citi mai multe detalii aici.

Potrivit Codului fiscal, inspectia fiscala are ca obiect verificarea legalitatii si conformitatii declaratiilor fiscale, corectitudinii si exactitatii indeplinirii obligatiilor de catre contribuabili, respectarii prevederilor legislatiei fiscale si contabile, verificarea sau stabilirea, dupa caz, a bazelor de impunere, stabilirea diferentelor obligatiilor de plata si a accesoriilor aferente acestora.

Astfel, inspectia fiscala se exercita asupra tuturor persoanelor, indiferent de forma lor de organizare, care au obligatii de stabilire, retinere si plata a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat. In cazul contribuabililor cu sedii secundare, inspectia fiscala se face, de regula, concomitent la sediul principal si la sediile secundare de catre organul fiscal competent.

Potrivit, Codului de Procedura Fiscala, durata inspectiei fiscale este de maximum 6 luni la marii contribuabili si 3 luni la IMM-uri.

Citește și

Comentarii