În plus, consumul de bere la pet a crescut considerabil, comparativ cu cel de bere la sticlă, conform datelor Asociației Berarii României, informează Agerpres.

„Primele luni ale anului nu au fost unele bune pentru industria berii, iar impactul cel mai puternic se va resimţi în trimestrul al treilea al anului care, în mod obişnuit, este vârful de sezon pentru bere, dar care depinde mult de condiţiile de operare din industria ospitalităţii. De aceea este esenţială implementarea programelor de investiţii anunţate de autorităţi şi a strategiilor de susţinere pentru sectorul HoReCa, inclusiv prin facilitarea extinderii teraselor pe spaţiile publice, prin deciziile autorităţilor locale sau prin permiterea funcţionării unor locaţii temporare de tip food trucks sau baruri mobile”, a declarat Julia Leferman, director general Asociaţia Berarii României.

Începând cu luna martie 2020, odată cu declanşarea pandemiei, s-a conturat o tendinţă nouă printre consumatorii de bere, prin creşterea cu 30% a preferinţei pentru ambalajele de unică folosinţă, în detrimentul sticlei reutilizabile. La nivelul primelor cinci luni din an, comparativ cu ianuarie - mai 2019, trendul descendent al sticlei reutilizabile este şi mai accentuat (-45%) în raport cu sticla de unică folosinţă, care a crescut cu 36%.

Totodată, faptul că barurile şi restaurantele şi-au oprit activitatea timp de două luni şi jumătate a dus şi la închiderea liniilor de bere la draft. Chiar dacă începând cu 1 iunie terasele s-au redeschis, reluarea comercializării berii draft se petrece treptat, în concordanţă cu măsurile de redeschidere etapizată a barurilor și teraselor, arată reprezentanții berarilor români.

Asociaţia Berarii României reprezintă, de peste 15 ani, industria locală de bere.

Citește și

loading...