Decizia luată de magistraţii Tribunalului Bucureşti nu este definitivă, putând fi contestată la Curtea de Apel Bucureşti.

Morgenstern Avraham este acuzat de evaziune fiscală prin intermediul firmei sale, SC Shapir Structures SRL, aceeaşi care câştigase licitaţia pentru modernizarea DN 18. Potrivit anchetatorilor, prejudiciul adus de Avraham bugetului de stat se ridică la peste 10 milioane de euro. Suveica prin care administratorul Shapir Structures fenta bugetul de stat era una destul de simplă şi se baza pe firme înregistrate în paradisuri fiscale, iar modalitatea în care s-au înregistrat cheltuieli fictive în sumă totală de peste 65 milioane lei a fost folosită şi de alţi patroni din România.

Cu această sumă, israelianul plătea consultanță și asistență tehnică societăților Larton Consultants ltd Cipru și Comrad Leasing ltd Cipru, controlate tot de inculpatul Morgenstern Avraham, plăţi care nu existau în realitate.

Shapir Structures a tergiversat demararea lucrărilor de modernizare la DN 18 timp de mai mulţi ani, contractul fiind reziliat după mai multe tentative eşuate pe data de 22 mai 2014. „Contractul a fost reziliat pentru neîndeplinirea clauzelor contractuale și neasigurarea condiţiilor de siguranţa circulaţiei, în zona șantierului”, au motivat reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) decizia de reziliere a contractului.

Lucrările de reabilitate a DN 18, pe sectorul care pleacă de la intersecţia cu DN 17, la Iacobeni, traversează comunele Ciocăneşti şi Cârlibaba şi continuă până la Moisei, în Maramureş, trebuiau să înceapă pe 1 septembrie 2011 şi să fie finalizate pe 31 august 2013. În total, 730 de zile de lucru. În realitate, lucrările de modernizare nu au existat.

După rezilierea contractului cu Shapir Structures lucrările de reabilitare a DN 18 au încetat. CNADNR a anunţat că va relua procedura de licitaţie pentru stabilirea firmelor care vor moderniza DN 18, pe sectorul Borşa-Iacobeni, care va fi împărţit în trei secţiuni, iar procedura de licitaţie se estimează a fi finalizată la sfârşitul anului 2014.

Asta înseamnă că lucrările ar urma să fie demarate cel mai repede în primăvara lui 2015.

Citește și