Utilizatorii vor putea să controleze mai mult conținutul reclamelor pe care le primesc, însă noile reguli ale companiei vor continua să permită politicienilor să facă afirmații false în postările lor politice plătite și să păstreze instrumentele puternice, dar controversate de țintire, scriu jurnaliștii de la Washington Post.

Presiunea de a-și regândi abordarea cu privire la postările politice a venit de la o gamă largă de experți digitali, precum și de la unii dintre angajații Facebook. Aceștia susțin că politicile companiei i-au expus pe utilizatori la riscuri grave, inclusiv la dezinformarea virală, pe care actorii nocivi au plătit-o pentru promovarea pe rețeaua socială.

Facebook a spus că va aborda aceste îngrijorări, oferind utilizatorilor posibilitatea de a alege să vadă mai puține reclame despre candidații politici, măsură pe care intenționează să o implementeze în vară. Utilizatorii pot alege, de asemenea, să nu mai vadă anunțuri din campanii politice sau venite de alte entități, inclusiv companii, care îi țintesc folosind liste de date personalizate, cum ar fi adresele de e-mail ale acestora.

Directorul executiv Facebook, Mark Zuckerberg, a rămas ferm în opinia sa că compania nu ar trebui să fie un „arbitru al adevărului”.

Recent, președintele SUA, Donald Trump și directorul Facebook, Mark Zuckerberg au avut o întâlnire, în urma căreia Trump susține că a fost felicitat de Zuckerberg pentru activitatea de pe rețeaua socială.

„Am luat cina cu Mark Zuckerberg deunăzi şi el mi-a zis: "Vreau să te felicit, eşti numărul 1 pe Facebook", a declarat preşedintele american, în cadrul unei emisiuni radio.

Citește și

Comentarii