Facebook afirmă că noua caracteristică este în special pentru administratorii de grup, care au depus efort pentru a-și dezvolta comunitățile. De asemenea, compania spune că administratorii ar putea lua banii pe care îi câștigă pentru a crea conținut de calitate superioară și pentru grup, fie că este vorba de mai multe postări, clipuri video sau întâlniri și evenimente offline.

Compania a anunțat actualizările la evenimentul său anual Communities Summit, unde a spus că noile funcții îi vor ajuta pe oamenii care au grupuri „să susțină” comunitățile pe care le-au construit, potrivit Engadget.

Facebook, monetizare pe grupuri

Astfel, monetizarea comunităților se va face prin trei modalități. Primele două constau în magazine comunitare și strângeri de fonduri. Acestea oferă funcții similare, pe care le găsim în alte sfere ale platformei. Magazinele comunitare sunt o extensie a funcțiilor existente ale Facebook.

Acestea le permit administratorilor de grup să vândă produse tematice sau alte bunuri.

De asemenea, strângerile de fonduri vor permite administratorilor să finanțeze proiecte specifice sau să „compenseze în alt mod costurile de conducere ale grupului”.

A treia caracteristică este complet nouă: subgrupuri plătite

Subgrupurile sunt, în esență, grupuri mai mici în cadrul unui grup, în care membrii plătesc o taxă lunară pentru a participa. Facebook permite și administratorilor de grup să creeze subgrupuri gratuite.

Dar versiunea plătită este cel mai recent efort al companiei de a crea produse bazate pe abonament. Pe de altă parte, Facebook a promovat abonamentele ca o modalitate prin care creatorii pot face bani. Fie prin buletine informative, fie prin abonamente pentru fani, în cazul streamerilor.

În contextul grupurilor, abonamentele sunt menite să permită accesul la conținut exclusiv sau specializat. Cum ar fi „coaching sau networking sau conversații mai profunde”.

În timp ce Facebook le permite administratorilor de grup să creeze subgrupuri gratuite, versiunea plătită a funcției este cel mai recent efort al companiei de a crea produse bazate pe abonament.

Facebook a promovat abonamentele ca o modalitate prin care creatorii pot face bani, fie prin buletine informative, fie prin abonamente pentru fani sau pentru streameri.

În contextul grupurilor, abonamentele sunt menite să permită accesul la conținut exclusiv sau specializat, cum ar fi „coaching sau networking sau conversații mai profunde”.

Maria Smith, vicepreședintele Comunităților Facebook, spune că Facebook nu se așteaptă că toate grupurile vor dori sau vor avea nevoie de funcții plătite, dar că multe grupuri își vând deja propriile produse sau organizează strângeri de fonduri.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și