Directorul departamentului competiţii din cadrul Pirelli, Paul Hembery, a precizat că firma italiană riscă să intre în criză de timp în ceea ce priveşte realizarea designului şi testelor necesare pentru ca noile pneuri să poată fi conforme cu reglementările complet diferite care vor intra în vigoare din ediţia 2014 a Formule 1.

"Pe 1 septembrie, ar trebui să ne întâlnim cu reprezentanţii echipelor pentru a le explica tot ceea ce trebuie să ştie în privinţa pneurilor pentru viitorul sezon. Acum am trecut de jumătatea lunii mai, aşa că vă puteţi imagina cât de ridicol este să nu avem încă parafate contractele. Aşa că poate nu vom mai fi aici, oricum...", a precizat Hembery.

Acesta a avertizat că problema este una "cât se poate de serioasă, deoarece schimbările pentru anul viitor sunt atât de substanţiale încât responsabilii acestui sport trebuie să ia rapid o decizie".

Începând din sezonul viitor, monoposturile de Formula 1 vor utiliza noile motoare de 1,6 litri V6 supraalimentate, cu sisteme de recuperare a energiei, iar pneurile vor trebui la rândul lor modificate radical pentru a se preta noilor caracteristici.

Cauciucurile produse de Pirelli au fost puternic criticate de la începutul acestui sezon, pentru vulnerabilitatea lor, echipele de Formula 1 acuzând faptul că pneurile se uzează foarte repede, fiind necesare prea multe opriri la boxe.

Citește și

Comentarii