Cele mai mari probleme ale CFR astăzi sunt lipsa de management adecvat, furturile și sabotările din interior. Practic, tot felul de șefi și șefuți din Regionale sunt pe o mână cu operatorii de autobuze și generează mersuri de tren care să fie total inadecvate pentru călători, obligându-i practic pe aceștia să migreze spre transportul cu autobuze în detrimentul trenului: ore de plecare / sosire stabilite în ciuda călătorilor, timpi de mers extraordinar de lungi.

Spre exemplu, distanța între Cluj Napoca și Sighetu Marmației (223 km) poate fi parcursă în 5 ore, la starea actuală a șinelor. Atât făcea trenul IR Sighetu Marmației - Budapesta din Sighet până la Cluj Napoca. Dar acel tren concura puternic autobuzele (rapid, curat și cu vagon restaurant), așa că a fost scos rapid din uz. Actualmente trenul de la Sighet la Cluj parcurge distanța în 7 ore, oprind peste tot și având timpi de staționare în unele gări foarte lungi, fără noimă.

Situația este cel puțin dezolantă și în cele mai multe stații CFR.

Spre exemplu, mă aflam aseară în stația CFR Sighetu Marmației, așteptând trenul Regio 4110 (Cluj Napoca - Sighetu Marmației), ora de sosire din mersul de tren 21:42. Așteptând trenul în gară, am resimțit o atmosferă sinistră, de sfârșit de anii `80: beznă totală, peroane neîngrijite, mizerie. Întreaga gară era cufundată în întuneric, câinii vagabonzi mișunau peste tot, peroane deteriorate, mizerie.

Ore cât va mai răbda acest popor distrugerea a tot cu ce ne mândream pe vremuri? Oare cât mai pot acești guvernanți iresponsabili să mai distrugă din ce a mai rămas?

În imagine R4110, sosire la timp, 21:42, în stația CFR Sighetu Marmației (6 mai 2021).

Citește și