În plus, ca şofer, ai timpi mari de aşteptare la semafoarele de pe traseu, mai exact de cum intri în oraşul de pe Cisla şi până spre Pasul Prislop. Este numai începutul, lunile iulie şi august fiind în fiecare an acele perioade din an când se întorc acasă borşenii şi traficul va fi şi mai greu.

„Este o circulaţie groaznică acum, în Borşa, dar nu avem ce face. Dacă vrem să avem drumul gata, om îndura câteva luni. E bine că se face. Trebuie să avem răbdare la semafoare, unii se mai bagă, chiar dacă e roşu la semafor, alţii opresc în mijlocul drumului, chiar dacă încurcă toată circulaţia, asta este Borşa”, a spus Mihai, un şofer din zonă. Dacă în Borşa se lucrează din greu, la Moisei mai mult se stă decât se fac lucrări. Subprefectul Gavriş Ardelean recunoaşte că sunt probleme pe acest lot, Moisei -Borşa.

„Pe Moisei încă nu avem banii alocaţi, iar firma de aici lucrează pe banii ei. Aşteptăm să primim sumele şi să se lucreze la capacitate maximă. Mutarea utilajelor de aici ar genera costuri suplimentare şi atunci

nu se iau astfel de măsuri. Pe Borşa se lucrează serios, sunt semafoare. Cred că toată luna

iulie şi august se va circula aşa”, a explicat, pentru Glasul Maramureşului, Gavriş Ardelean.

Pasul Gutâi, cu multe semafoare din 15 iulie

Se pare că luna iulie va fi una de coşmar pentru şoferii maramureşeni. Asta deoarece în Pasul Gutâi se va turna ultimul strat de asfalt, iar asta va însemna un trafic greoi.

Subprefectul judeţului Maramureş, Gavriş Ardelean, a avut recent o întâlnire de lucru cu reprezentanţi ai Secţiei Drumuri Naţionale Baia Mare, ai firmei care se ocupă de acest drum, ai Poliţiei Rutiere Maramureş şi consilieri ai Instituţiei Prefectului.

În cadrul întâlnirii, s-au analizat problemele legate de condiţiile de trafic pe DN18 - Pasul Gutâi (porţiunea reabilitată) în perioada 15 iulie- 15 august 2017. Autorităţile anunţă că, în perioada menţionată, pe ambele sensuri de mers, vor fi instalate semafoare pentru a evita închiderea totală a circulaţiei şi fluidizarea traficului în Pasul Gutâi. „Având în vedere această măsură, executarea lucrărilor de reabilitare se va face în condiţii grele, participanţii la trafic având obligaţia să respecte semnalizarea rutieră din zona restricţionată, precum şi semnalele piloţilor de dirijare a traficului.

Pentru a evita posibile blocaje în trafic în zonele de lucru, există posibilitatea unor variante ocolitoare. Şi anume DN19- Huta- Certeze şi DN17C- Dealul Ştefăniţei”, a explicat Gavriş Ardelean.

Întrebat fiind despre lucrările de pe Gutâi, subprefectul de Maramureş a arătat că iniţial s-a dorit restricţionarea traficului în acest pas montan pentru maşinile de tonaj greu pe toată luna iulie, dar nu s-a reuşit obţinerea avizelor de la IPJ Satu Mare.

„Noi am cerut iniţial 1-31 iulie, dar nu am obţinut avizul de la IPJ Satu Mare. Am dorit închiderea Gutâiului pentru tonajul greu, cu soluţii alternative. Ne-am lovit de refuzul celor de la Satu Mare, pentru că noi, dacă doream să închidem traficul greu pe Gutâi, trebuia să îl ducem pe Negreşti-Oaş, ori primăriţa de aici nici nu vrea să audă de aşa ceva. Ei spun că în luna iulie se întorc acasă sătmărenii şi se va circula foarte greu. Aşa că nu am avut ce face decât să alegem varianta cu semafoare, dar vor fi timpi de aşteptare ceva mai mari, undeva către 10 minute am estimat noi”, a concluzionat subprefectul de Maramureş.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și

Instructor auto-moto Sighet