Ministrul Mediului, Tanczos Barna, se gândește la un scenariu în care românii cu mașini mai vechi de 15 ani să plătească o taxa. Nu vorbim despre o taxă care ar urmă să fie percepută de Ministerul Mediului, ci despre o taxă la nivel local.

Asta înseamnă că românii care au o astfel de mașină vor plăti mai mult la taxe și impozite. Ministrul Mediului mai spune că își dorește să descurajeze românii care au o astfel de mașină și să-i încurajeze prin oferirea de sprijin să schimbe mașina mai veche de 15 ani. Cu atât mai mult cu cât această decizie este cerută imperativ și la nivelul Comisieu Europene care ne recomandă să reducem vârsta parcului auto. Ministrul a subliniat că este posibil ca până la finele anului să fie luate măsuri în ceea ce priveşte maşinile mai vechi de 15 ani.

Când va intra în vigoare taxa pentru maşinile mai vechi de 15 ani
O măsură privind maşinile mai vechi de 15 ani va exista probabil în cel mai scurt timp, în condiţiile în care inclusiv Comisia Europeană ne forţează să luăm măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto, a declarat, marţi, ministrul Mediului, Tanczos Barna.

"Inclusiv Comisia Europeană ne forţează să luăm măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto. Este o decizie asumată la nivelul Guvernului, odată cu negocierea PNRR (planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă - n. r.). Comisia ne-a recomandat să găsim o soluţie pentru maşinile mai vechi de 15 ani. Este o măsura asumată de Guvern prin faptul că am mers mai departe pe această linie cu infrastructura de transport finanţată parţial prin PNRR şi o asumare de reformă în acest domeniu. Va exista pentru maşinile mai vechi de 15 ani cu siguranţă o măsură într-un timp relativ scurt. Se discută acum la nivel guvernamental cu ministerele de resort care ar fi varianta", a spus Tanczos la TVR1, potrivit Agerpres.

Întrebat cât de mare ar putea fi taxa pentru aceste maşini, ministrul a răspuns că nu s-a discutat efectiv de taxă şi probabil nu va fi aplicată de Ministerul Mediului. "Nu am discutat de taxă efectiv şi nu am discutat de dimensiunea taxei şi probabil nu va fi aplicată de Ministerul Mediului. Din punctul meu de vedere trebuie o măsură în balans, adică să avem şi un sprijin pentru cei care renunţă şi, în paralel, să avem o altă abordare pe taxe locale, de exemplu. Să vedem care va fi soluţia care va fi propusă până la urmă de Guvern. Încă o dată: este o măsură cerută şi de Comisia Europeană şi va fi implementată probabil în cel mai scurt timp", a explicat ministrul.

Pe de altă parte, acesta a subliniat că în cazul programului Rabla este "o avalanşă" de cereri pentru maşinile electrice, fiind rezervate de la finele lunii aprilie mai multe decât în tot anul 2020. "Singura problemă este criza din industria auto care a blocat producţia şi pentru maşinile noi se aşteaptă şi luni de zile pentru livrare", a punctat Tanczos Barna.

Citește și

Comentarii