'Are loc o examinare generală a tuturor protocoalelor, a tuturor sistemelor' şi a vitezelor autorizate pe reţea, 'ca urmare a auditului pe care l-am cerut pe 25 iulie', a afirmat dna Pastor în faţa unei comisii parlamentare.

'Când vorbesc de tot înseamnă toată reţeaua feroviară' spaniolă, a insistat ministrul. 'Reţeaua este analizată şi, în funcţie de această analiză, vor fi luate deciziile care trebuie să ducă la o ameliorare a securităţii' reţelei, a adăugat Ana Pastor.

Accidentul, care s-a soldat cu moartea a 79 de persoane şi rănirea altor aproape 180, a survenit la un viraj foarte brusc, la o distanţă de patru kilometri de Santiago de Compostela, pe un tronson care nu este echipat cu un sistem automat de frânare. Trenul a deraiat la o viteză de 179 de km/oră, în timp ce el trebuia să circule cu 80 km/oră.

Mecanicul, Francisco José Garzon Amo, a fost inculpat pentru 79 de omoruri din imprudenţă.

Guvernul şi responsabilii reţelei feroviare încearcă să dea asigurări în legătură cu securitatea sistemului feroviar, într-un moment în care Madridul este în competiţie pentru a-şi vinde TGV-ul Braziliei.

Citește și

loading...