Autobuzele, marca Van Hool, au fost aduse în țară de către o delegație compusă din consilierul local Nicolae Iuga (UNPR), șapte șoferi și șeful de garaj al Mara Nord.

„Achiziționarea acestor șapte autobuze ne-a oferit o gură de oxigen firmei de transport local, prin faptul că putem continua prestarea serviciilor de transport urban călători în zona Sighetului, precum și introducerea unor noi rute. Una dintre rutele la care ne gândim este traseul Podul Istoric (PTF Sighet - Solotvino), cartierul Independenței, Centru, cartierul Bogdan-Vodă, platforma industrială CIL, supermarketul Kaufland și retur. Singura problemă care mai rămâne acum este înmatricularea autobuzelor, având în vedere timpii mari de așteptare pentru efectuarea RAR-ului”, a declarat pentru Sighet 247 Grigore Șteț, directorul Mara Nord.

„Mă bucur foarte mult pentru că s-a reușit prin mari eforturi achiziționarea acestor șapte autobuze, pentru că astfel dăm o șansă firmei de transport local să își continue activitatea. Eu sper ca în luna decembrie Primăria și Consiliul local Sighet să își țină promisiunea față de Mara Nord și să găsim resursele bugetare necesare și să alocăm firmei suma de cel puțin 300.000 lei pentru a-și putea diminua datoriile către ANAF, salvând astfel transportul local. Până la urmă, situația fragilă în care se află Mara Nord a fost cauzată și de către Consiliul local Sighet care nu și-a plătit mai mulți ani la rând subvențiile către societate, unele datorii fiind de prin 2002 - 2003. Sunt foarte mulți rechini, operatori de transport, care abia așteaptă ca Mara Nord să fie închisă și să pună mâna pe transportul local sighetean. În cazul în care în cursul lunii decembrie nu vom aloca nicio sumă către Mara Nord, riscăm ca în martie anul viitor să fie declarat falimentul societății de către Justiție. Ar fi păcat ca Sighetul să rămână din diverse interese fără transport local propriu și să depindem de alții. Totuși, vorbim de aproximativ 40 de angajați care ar rămâne pe drumuri, dacă noi, Primăria și Consiliul local Sighet, nu vom face nimic”, a declarat pentru Sighet 247 consilierul local Nicolae Iuga (UNPR), membru al delegației.

Prețul de achiziționare al unui autobuz a fost negociat la suma de 4.125 euro / buc, un preț foarte mic, având în vedere că prețul cerut de către samsarii auto pentru același tip de autobuz în România este de peste 12.000 euro. „Doresc să mulțumesc întregului Consiliu local al municipiului Sighet pentru sprijinul acordat și în special consilierilor locali Gavrilă Mihali și Nicolae Iuga pentru implicarea lor directă în negocierile purtate cu dealerul olandez, respectiv pentru aducerea lor în țară”, a mai declarat Girgore Șteț pentru Sighet 247.

Citește și