"Să se meargă paralel exact pe același sistem pe care s-a mers la rețeta electronică. S-a mers în paralel șase luni. Să se meargă în parale cu card și fără card, pentru a se corecta din mers problemele. Noi am cerut să se meargă în paralel, nu să se scoată. Dorim să precizăm că înțelegem în mod real cât este de importantă utilizarea cardului de sănătate", a declarat pentru AGERPRES vicepreședinta SNMF, dr. Sandra Adalgiza Alexiu.

Potrivit reprezentanților SNMF și FNPMF, cardul nu poate să fie "în acest moment" unicul instrument de validare și decontare a serviciilor acordate.

"Cerem adaptarea sistemelor informatice la fluxul serviciilor din sistem, și nu impunerea unei atitudini care nu are legătură cu realitatea din teren. Este nevoie de o creștere a vitezei de transmitere a datelor, de o informare corectă a furnizorilor înainte de implementarea oricărei modificări iar upgrade-urile trebuie să se producă în afara programului de lucru, pentru a evita dezastre ca acelea din 4, 5 și 27 mai. Principalele probleme au fost și rămân la validarea serviciilor — aici vorbim de conexiunea SIUI, nu CEAS—, la verificarea calității de asigurat, la validarea biletelor/concediilor, lucruri care se fac în SIUI, și nu în CEAS", au susținut reprezentanții medicilor de familie.

Totodată, SNMF și FNPMF cer "să existe o comunicare eficientă" atât cu dezvoltatorii de softuri, pentru remedierea imperfecțiunilor, cât și cu furnizorii de servicii medicale de la toate nivelurile, chiar instruiri tehnice acolo unde se cere.

Citește și

Herodot Grup Sighet