Proiectul prevede înfiinţarea Serviciului Regional de Ambulanţă Nord-Vest, Serviciului Regional de Ambulanţă Centru, Serviciului Regional de Ambulanţă Vest, Serviciului Regional de Ambulanţă Sud-Vest, Serviciului de Ambulanţă Sud, Serviciului de Ambulanţă Sud-Est, Serviciului de Ambulanţă Nord-Est.

Astfel, se înfiinţează Serviciul Regional de Ambulanţă Nord Vest, prin reorganizarea Serviciului judeţean de ambulanţă Cluj şi desfiinţarea Serviciilor judeţene de ambulanţă Bihor, Satu Mare, Maramureş, Bistriţa-Năsăud şi Sălaj, se înfiinţează Serviciul Regional de Ambulanţă Centru, prin reorganizarea Serviciului judeţean de ambulanţă Mureş şi desfiinţarea Serviciilor judeţene de ambulanţă Albă, Sibiu, Braşov, Harghita şi Covasna.


De asemenea, se înfiinţează Serviciul Regional de Ambulanţă Vest, prin reorganizarea Serviciului judeţean de ambulanţă Timiş şi desfiinţarea Serviciilor judeţene Arad, Hunedoara şi Caraş Severin, şi Serviciul Regional de Ambulanţă Sud Vest, prin reorganizarea Serviciului judeţean de ambulanţă Dolj şi desfiinţarea Serviciilor judeţene Mehedinţi, Gorj, Vâlcea şi Olt.

HG mai prevede înfiinţarea Serviciului Regional de Ambulanţă Sud, prin reorganizarea Serviciului judeţean de ambulanţă Prahova şi desfiinţarea Serviciilor judeţene de ambulanţă Argeş, Călăraşi, Teleorman, Giurgiu, Dâmboviţa şi Ialomiţa, înfiinţarea Serviciul Regional de Ambulanţă Sud Est, prin reorganizarea Serviciului judeţean de ambulanţă Constanţa şi desfiinţarea Serviciilor judeţene Brăila, Buzău, Galaţi, Vrancea şi Tulcea, dar şi a Serviciului Regional de Ambulanţă Nord Est, prin reorganizarea Serviciului judeţean de ambulanţă Iaşi şi desfiinţarea Serviciilor judeţene de ambulanţă Suceava, Botoşani, Vaslui, Neamţ şi Bacău.

În subordinea serviciilor regionale de ambulanţă vor funcţiona serviciile judeţene de ambulanţă, fără personalitate juridică, ce vor activa în spaţiile fostelor Servicii Judeţene de Ambulanţă, staţiile de ambulanţă fără personalitate juridică în care, la data prezentei hotărâri, îşi desfăşoară activitatea actualele staţii ale Serviciilor judeţene de ambulanţă, substaţiile de ambulanţă, fără personalitate juridică, în care îşi desfăşoară activitatea actualele substaţii ale Serviciilor judeţene de ambulanţă.

"Serviciile regionale de ambulanţă înfiinţate prin reorganizarea Serviciilor Judeţene de Ambulanţă Cluj, Mureş, Timiş, Dolj, Prahova, Constanţa şi Iaşi asigură asistenţa medicală de urgenţă, transport sanitar asistat, consultaţii de urgenţă şi transport sanitar neasistat de pe raza judeţelor respective. Serviciile regionale de ambulanţă pot interveni şi în afara graniţelor administrative în zone stabilite prin ordin al ministrului Sănătăţii pe principiul "celei mai apropiate resurse de caz", precum şi în situaţii de urgenţă la dispoziţia Dispeceratului. Serviciile regionale de ambulanţă preiau patrimoniul structurilor care se desfiinţează în urma reorganizării, stabilit pe baza bilanţului contabil de închidere la data predării/preluării, însoţit de celelalte anexe potrivit metodologiei existente", prevede proiectul pus în dezbatere.

Personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar va fi preluat în totalitate, iar pentru personalul tehnic, economic, informatică, administrativ şi de deservire preluarea se face cu respectarea normativului de personal în vigoare.

Finanţarea Serviciilor Regionale de Ambulanţă, inclusiv a Serviciului de Ambulanţă Bucureşti Ilfov, se va asigura de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Sănătăţii, iar serviciile regionale de ambulanţă pot fi finanţate şi prin venituri proprii, prin asigurarea activităţii de transport asistat şi neasistat pentru cazurile care nu se încadrează în obligaţiile de bază ale serviciilor regionale de ambulanţă, precum şi pentru asigurarea asistenţei medicale în cazul manifestărilor sportive şi celor cu public larg, efectuate la cererea unor persoane fizice sau juridice, contra cost, sau a unor societăţi de asigurare private în baza unor contracte prealabile.

Organigrama, statul de funcţii, regulamentul de organizare şi funcţionare ale acestor structuri se vor aproba prin Ordin al ministrului Sănătăţii.

Citește și

loading...