Specialistii au constatat ca persoanele care consuma 30 g de nuci de doua ori pe saptamana prezinta un risc cu 24% mai mic sa dezvolte diabet de tip 2 fata de cele care nu mananca deloc. Acelasi avantaj este valabil si la barbati. Cu cat cantitatea de nuci consumate este mai mare (ramanand totusi in limite rezonabile), cu atat mecanismul de protectie se consolideaza.

Este cunoscut faptul ca o dieta sanatoasa poate preveni bolile cronice. Am demonstrat ca nucile, asociate unei alimentatii echilibrate - bogata in fructe si legume -, reduc riscul dezvoltarii cancerului la san - a spus Elaine Hardman, de la Scoala de medicina a Universitatii Marshall, coordonatoarea studiului.

De asemenea, proprietatile nucilor au efecte pozitive si in cazul bolilor de inima. Desi nucile sunt bogate in acizi grasi si calorii, acesti acizi sunt nesaturati, deci buni. Este nevoie ca acest subiect sa fie aprofundat, pentru a se identifica acei compusi bioactivi carora le putem atribui anumite efecte benefice asupra sanatatii - a spus Anna Denny, nutritionist la British Nutrition Foundation (Marea Britanie).

Autorii studiului explica acest efect prin felul lipidelor din nuci, deosebit de bogate in acizi grasi omega-3, care fac din ele un aliment bun pentru sanatatea cardiovasculara, avand si o actiune anti-oxidanta si anti-inflamatoare. Un alt studiu aratase deja ca nucile actioneaza favorabil asupra parametrilor spermatici.

Alte cercetari au aratat ca nucile nu produc cresteri in greutate pe termen lung, daca sunt integrate intr-un regim alimentar variat si echilibrat. Prin urmare, nu exista niciun motiv sa ocolim nucile, ba dimpotriva.

Citește și

Comentarii