"Gestionarea informatiei in societatea contemporana nu mai are un caracter auxiliar - reprezentand doar un hobby pentru orele libere - ci a devenit o provocare centrala pentru si copiii nostri. Exista un veritabil bombardament informational, menit sa influenteze deciziile in domeniul comercial sau politic, vizand practic alegerile pe care le facem in mod cotidian. In acest context, dezvoltarea unor abilitati media si a unei capacitati de a judeca critic, in mod independent, infromatiile primite, nu constituie un element educational de specialitate, dedicat doar celor interesati de stiintele comnicarii sau stiintele sociale, ci o provocare de baza pentru fiecare tanar.

Potrivit unor studii recente, Romania este tara cu cea mai mare rata de analfabeti funtionali din Uniunea Europeana, tinerii nefiind capabili sa aplice in viata de zi cu zi cunostintele dobandite la scoala. Acest aspect are consecinte grave si pe termen lung, inclusiv asupra modului in care functioneaza o societate si asupra deciziile de orice natura - politia, economica, sociala - pe care le iau cetatenii.

In plus, dezvoltarea fenomenului "fake news" genereaza o criza pentru societatea contemporana si ameninta inclusiv buna functionare a democratiilor liberale, cu riscuri asupra securitatii si sigurantei nationale", arata initiatorul Ovidiu Raetchi in expunerea de motive.

In acest sens, Ministerul Educatiei va forma un grup de lucru care va include, in mod obligatoriu, reprezentanti ai facultatilor care pregatesc specialisti in domeniul comunicarii si mass-media, organizatii non-guvernamentale, experti din domeniu, care vor elabora un plan de formare a profesilor, un ghid al planului de invatamant, precum si metodologia aferenta acestuia, dedicate materiei propuse prin prezenta lege, mai precizeaza proiectul.

Daca va fi aprobat, proiectul de lege va introduce disciplina "Educatie si cultura media" ca disciplina obligatorie de studiu pentru elevii claselor a VI-a si a IX-a.

Citește și

loading...