1. Pasul Turnu Roşu, aflat la o altitudine de numai 352 de metri, face legătura dintre judeţele Sibiu şi Vâlcea, de-a lungul Văii Oltului. Drumul european 81, care traversează pasul, este una dintre cele mai importante căi de comunicaţii între Bucureşti şi oraşele din nordul şi vestul României.

2. Trans-Semenicul este un drum lung de 36 de kilometri care leagă localităţile Văliug şi Slatina-Timiş, ambele din judeţul Caraş Severin. Lucrările ar fi trebuit să fie finalizate la începutului acestui an, însă o mică porţiune de drum a rămas nemodernizată. Totuşi, drumul poate fi parcurs, iar cei care l-au testat îl numesc deja "Transalpina Banatului".

Pentru a intra pe “Trans-Semenic” se poate merge fie pe varianta veche, de la Reşiţa la Văliug, fie pe varianta nouă, pornind de la drumul naţional 6. Venind dinspre Caransebes, în localitatea Slatina Timiş viraţi la dreapta către centrul localităţii şi de acolo continuaţi drept înainte, pe lângă căminul cultural. Fiţi atenţi la faptul că nu există încă indicatoare care să arate că acest drum duce pe Semenic, aşa că, pentru a fi siguri că nu vă rătăciţi, cereţi indicaţii de la localnici.

3. Defileul Jiului asigură legătura rutieră dintre oraşele Târgu Jiu şi Petroşani, din Gorj, respectiv Hunedoara. DN 66, care însoţeşte râul Jiu, este extrem de periculos, cu multe serpentine şi cu un carosabil mai mereu umed. De asemenea, căderile de stânci şi grohotiş sunt destul de dese, iar şofatul pe timpul nopţii este o adevărată aventură.

Defileul, care desparte Munţii Parâng de Munţii Vâlcan, face parte dintr-un mare parc natural, întins pe peste 11.000 de hectare. Zona protejată este acoperită în proporţie de 80% de superbe păduri de fag şi gorun.

4. Spectaculoasa cale rutieră (DN12C) de pe Cheile Bicazului este şi plină de pericole, deoarece stânca mărgineşte drumul pe o parte, iar prăpastia se "deschide" deseori la cealaltă margine de drum.

Drumul face legătura dintre zona Moldovei şi Transilvania, iar pe traseul său se poate vizita şi Lacul Roşu, format în urma unei alunecări de teren produse în prima parte a secolului al XIX-lea.

5. Transalpina este cea mai înaltă şosea montană din România, atingând 2.145 de metri în Pasul Urdele. Drumul din Parâng, inaugurat în urmă cu câţiva ani, nu este şi unul extrem de sigur, versanţii nefiind consolidaţi, iar parapeţii lipsind pe mari porţiuni de drum. Transalpina (DN 67C), rută lungă de 148 de kilometri, leagă localităţile Novaci (Gorj) şi Sebeş (Alba).

6. Transfăgărăşanul. Deşi asfaltul de pe partea argeşeană a drumului nu se prezintă în cele mai bune condiţii, Transfăgărăşanul este o experienţă extraordinară pentru şoferi. Drumul lung de 151 de kilometri se întinde între comunele Bascov, din Argeş, şi Cârţişoara, din Sibiu. Drumul atinge altitudinea sa maximă, 2042 de metri, la Lacul Bâlea.

De-a lungul drumului pot fi vizitate câteva importante obiective turistice, cum ar fi Barajul Vidraru, Cetatea Poenari, Complexul "Capra", Lacul Bâlea sau Cascada Bâlea.

7. Pasul Tihuţa, din munţii Bârgău, leagă Bistriţa de Vatra Dornei. Pe traseul sinuos al drumului european 58 (DN 17) se găseşte şi staţiunea turistică Piatra Fântânele, situată la o altitudine de aproximativ 1200 de metri. Aici se găseşte vestitul Complex Dracula. Drumul ajunge la o altitudine maximă de 1.227 metri.

8. Pasul Vâlcan, din estul munţilor cu acelaşi nume, se întinde la o altitudine de 1.621 de metri şi este traversat de drumul judeţean DJ664 vulcan-Schela. Drumul străbate partea vestică a Parcului Naţional "Defileul Jiului".

9. Pasul Buzău. Drumul însoţeşte râul Buzău şi leagă oraşul cu acelaşi nume de Braşov. DN10 trece prin oraşele Pătârlagele, Nehoiu şi Întorsura Buzăului, pentru ca apoi să intre în Depresiunea Braşovului. Drumul, cu o lungime totală de 146 km, ajunge până în localitatea Hărman, unde se uneşte cu DN11. Pe traseu poate fi vizitat şi lacul Siriu, dar şi superba cetate Prejmer.

10. Pasul Prislop, din nordul României, leagă Maramureşul de Bucovina, prin Munţii Rodnei. Drumul este DN18, care atinge o altitudine de 1.413 metri. Pe porţiuni întinse, drumul este extrem de îngust, iar parapeţii lipsesc. Adeseori, linia dintre sensuri şi cele de pe margine lipsesc, lăsând şoferii să se orienteze de unii singuri în privinţa poziţiei ideale pe şosea.

Citește și

loading...