Initiatorii actiunii de protest afirma: "Lucrarile la DN 18 s-au oprit din nou, astfel ca in jur de 50.000 de cetateni din Moisei, Borsa, Carlibaba si Ciocanesti, vor mai astepta 2-3 ani ca sa poata circula in conditii normale. Guvernele care au condus Romania nu ne-au respectat DREPTUL de a avea un drum corespunzator, desi cetatenii si firmele din zona platesc taxe la Bugetul de Stat. Reabilitarea DN18 este vitala pentru Borsa, fiind o conditie obligatorie pentru dezvoltarea unei localitati care asteapta investitori si turisti. A venit momentul sa nu mai stam deoparte, sa iesim si sa manifestam pasnic pentru drepturile noastre. Marti, 24.06.2014, ora 12:00, in fata Primariei Borsa".

Deputatul UNPR de Maramureş, Nuţu Fonta, a făcut o declaraţie politică în acest sens: "Refuz să abandonez lupta pentru dreptate, bătălia începută în urmă cu un an pentru a determina autorităţile centrale să dea banii aferenţi reabilitării Drumului Naţional 18 Moisei-Iacobeni. În acest răstimp, am făcut tot ce mi-a stat în putere, posibil sau imposibil, tot ce mi-a permis demnitatea de deputat pentru a încerca să mişc lucrurile în direcţia dorită de locuitorii localităţilor Borşa, Moisei, Cârlibaba şi Ciocăneşti, din judeţele Maramureş şi Suceava. În aceste condiţii, nu am cum să nu fiu de acord cu starea de nemulţumire a celor aproape 50.000 de locuitori din Borşa, Moisei, Cârlibaba şi Ciocăneşti, care ameninţă cu proteste de stradă şi cu blocarea circulaţiei pe DN 18 Moisei-Iacobeni. Ba chiar, deşi risc să încalc anumite uzanţe ale protocolului parlamentar, mă voi alătura oamenilor din zonă în orice demers vor decide să facă în următoarea perioadă, pentru că, înainte de a fi deputat, sunt om de bun simţ şi cetăţean al oraşului Borşa, şi nu pot asista cu mâinile-n sân la distrugerea acestei părţi mirifice a României".

Localnicii "vor cere alipirea acestei zone oricărei ţări..."

Deputatul s-a referit şi la o ipotetică autonomie locală, tot mai des invocată de borşeni: "Oamenii de acolo au dreptate, din nou, când spun că vor azil politic în Ucraina, sau, mai grav, că vor cere alipirea acestei zone oricărei ţări care le dă garanţia reparării acestui drum naţional parcă blestemat! Chiar s-a ajuns într-un punct de unde nu se mai poate ceda, de unde nu se mai poate coborî, mai rău decât aşa nu se poate! Şi să nu ne mai mirăm că locuitorii localităţilor pe unde trece acest drum „bombardat” vorbesc din ce în ce mai intens de autonomie locală...".

"Îl somez public pe prefect să se ţină de cuvânt!"

"Constructorului, care ar fi lucrat în avans pe întreaga perioadă a acestui an, i s-a reziliat contractul din motive inexplicabile! Directorul CNADR, un anume Narcis Ştefan Neaga, a venit în zonă în campania electorală recent desfăşurată pentru alegerile europarlamentare şi cele locale din Borşa, păcălind oamenii să voteze cu promisiunea că lucrările vor începe în cel mai scurt timp! Alegerile au trecut, banii nu s-au dat, drumul se surpă! Ca şi Neaga, prefectul judeţului Maramureş, Anton Rohian, a promis în stânga şi-n dreapta că va rezolva problema DN 18, ba chiar şi-a dat public cuvântul de onoare că demisionează din funcţie dacă nu încep lucrările! Bineînţeles, lucrările nu au început, dar nici prefectul nu şi-a dat demisia, aşa cum a promis! Îl somez public pe prefect să se ţină de cuvânt! De asemenea, vocea unită a celor 14 parlamentari ai judeţului Maramureş, solidari cu toţii în acest demers, nu s-a auzit nici ea acolo unde trebuie!", se arată în declaraţia politică a deputatului Nuţu Fonta.

Maramureşului, un judeţ condamnat la subdezvoltare

"Realitatea este, din păcate, cea conform căreia, după 1990, judeţul Maramureş a fost uitat sistematic de toate guvernele perindate la conducerea ţării. În ultimii 25 de ani, judeţul Maramureş nu a avut parte de nici un proiect major de investiţii, cel puţin în infrastructură, singurele lucrări efectuate fiind cele de întreţinere, adică banalele „cârpeli” şi astupări ale gropilor din asfalt. Nu cred că locuitorii din Maramureş şi Suceava mai sunt dispuşi să aştepte la infinit ca autorităţile, abilitate sau nu, cu interese meschine sau nu, să îşi regleze mai repede conturile pentru a reuşi, cândva, să rezolve problema reparării DN 18! (...) A trecut deja prea mult timp de când zona Borşa-Moisei-Cârlibaba-Ciocăneşti este aproape complet izolată de restul ţării, fiind condamnată practic la subdezvoltare", declară deputatului Nuţu Fonta.

Acesta afirma ca se va declansa o ancheta privind relaţia CNADR - firma constructoare: "Vestea bună, pentru că în orice rău trebuie să fie şi un dram de speranţă, este faptul că am avut o nouă discuţie cu primul-ministru, care a cerut şefului Corpului de Control al Guvernului efectuarea unei anchete legate de relaţia CNADR - firma constructoare, pe tronsonul Moisei-Iacobeni al DN 18".

Citește și

loading...