Un procent de 44% dintre cei care au arătat că vor oferi cadouri cu această ocazie au declarat că intenționează să cheltuiască între 100 și 250 de lei, 31,6% între 251 și 500 de lei iar 16,3% peste 500 de lei. 7,7% dintre respondenți vor aloca mai puțin de 100 de lei pentru cadourile de Moș Nicolae.

"Ca tendință, lista de cadouri a Moșului seamănă cu cea de anul trecut, cele mai căutate fiind dulciurile (72,5%), jucăriile (45,3%) și articolele de îmbrăcăminte/încălțăminte (40,3%). La aceasta, se mai adaugă și fructele, cosmeticele/parfumurile sau cărțile. De asemenea, au fost menționate și cadouri precum bijuterii, electrice/electronice/electrocasnice, smartphone/tabletă sau excursii/călătorii. Trebuie precizat faptul că, acolo unde moșul nu are inspirație, aduce și bani (4,4%)", precizează autorii studiului.

Studiul de piață realizat de Mednet Marketing Research a fost realizat online, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban (orașe mici — sub 30.000 locuitori, orașe mijlocii — 30.000-100.000 locuitori, orașe mari — peste 100.000 locuitori) în perioada 24 — 29 noiembrie 2017.

Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 882 de persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 — 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ą3,30%.

Mednet Marketing Research Center activează în domeniul cercetării de piață din anul 2000.