Conducerea Aeroportului Internaţional Baia Mare speră ca de acum înainte să nu mai fie niciun fel de probleme cu această investiţie şi totul să meargă ca pe roate, astfel încât la finele acestui an să se bifeze încă un proiect finalizat pentru Maramureş. Dorin Buda, directorul Aerogării Baia Mare, a declarat, pentru ziarul nostru, că stadiul fizic al lucrărilor în momentul de faţă este de 60%.

Trei hectare de pădure, scoase din fondul forestier

„Valoric încă nu am primit situaţiile de lucrări şi nici facturi pentru lucrările executate. Când vor fi înaintate primele facturi noi avem la dispoziţie 28 de zile să le achităm. Mă bucur că s-a constituit şi Consiliul Judeţean şi avem conducere executivă aleasă în sensul în care, după ce vor fi depuse primele facturi de plată pentru asigurarea cash-flow-ului cred că se va impune ca o parte din facturi să fie achitate din creditul contractat de Consiliul Judeţean, urmând ca după aceea banii să fie returnaţi de la Comisia Europeană”, a declarat Dorin Buda.

În continuare se aşteaptă ordinul de ministru privind scoaterea din fondul forestier a celor trei hectare de pădure, acesta urmând a ajunge în Maramureş în cel mai scurt timp, fiind în fază finală de avizare. Noul drum comunal spre Bozânta Mare va fi perfect funcţional din data de 6 iulie. Oricine poate vedea că la aeroport se lucrează pe pistă, au fost înlocuite dalele deteriorate, s-au refăcut rosturile, s-au făcut săpăturile necesare pentru extinderea pistei, fiind turnate primele straturi de asfalt.

Viitorul va aduce curse mai ieftine

Odată finalizate lucrările, cei de la Romatsa vor trebui să facă reamplasarea staţiilor pe care le deţin. Pentru început, după finalizarea lucrărilor, se ia în calcul o reluare a curselor TAROM, iar planurile de viitor includ existenţa unei curse low-cost Baia Mare – Bucureşti, dar şi curse internaţionale la preţuri accesibile pentru maramureşeni.

„Pista se va lungi cu 360 m, se va lăţi de la 30 m la 45 m, va creşte portanţa ei astfel încât pe aeroport să poată ajunge şi avioane de mediu curier. Vrem şi dezvoltarea componentei de transport cargo. Termenul de execuţie a lucrărilor este de patru luni de zile, dar la avizarea proiectului tehnic Autoritatea Aeronautică Română ne-a mai solicitat, suplimentar faţă de proiectul tehnic iniţial, să tratăm în mod special banda pistei, porţiunea de 75 m de o parte şi de alta a pistei, astfel încât în cazul nedorit în care un avion iese de pe pistă, roata acestuia să nu se afunde mai mult de 10 cm.

Niciun aeroport din România nu are îndeplinită această cerinţă tehnică, dar în timp toate aeroporturile vor fi nevoite să aplice această directivă europeană de siguranţă a transportului aerian. Vrem să scoatem la licitaţie şi această lucrare ca în termenul cel mai scurt să avem un constructor desemnat”, a menţionat Buda.

Tratament special pentru benzile pistei

Tot ca o noutate care va trebui implementată, vorbim de sistemul de balizaj, care va trebui monitorizat la sânge: „Ni s-au mai solicitat apoi, tot suplimentar, lucrări legate de sistemul de balizaj, în sensul în care fiecare bec existent să fie atent monitorizat, astfel încât în caz de probleme să putem interveni imediat. O cerinţă nouă, dar toate aeroporturile vor fi nevoite să o aplice cât mai repede. Toate aceste lucrări suplimentare ar urma să dureze maximum o lună de zile”

„Angajaţii Aeroportului nu au fost trimişi în şomaj tehnic pentru că am demarat o recompartimentare a aeroportului. Va fi reamenajată parcarea şi chiar extinsă. Plus alte lucrări care trebuie făcute în clădirea aeroportului, sisteme de securitate”, a concluzionat Dorin Buda.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și

Instructor auto-moto Sighet