Situația se explică prin prezența mare în trafic a tinerilor, comparativ cu alte categorii de vârstă, în condițiile în care aceștia sunt lipsiți de experiență și nu au capacitatea de a percepe și gestiona corect pericolelele din trafic (în 28,3% din totalul accidentelor provocate de tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, conducătorii obținuseră carnetul de conducere de mai puțin de un an).

Tocmai din aceste motive, majoritatea țărilor europene, dar și SUA sau Canada au impus restricții suplimentare șoferilor începători, pentru a reduce riscul producerii de accidente și pentru a salva vieți cum ar fi: obligația ca șoferii să ă fie însoţiţi de un șofer cu experienţă în primele luni de condus; interdicția de a circula noaptea sau de a lua alți pasageri în mașină în primele luni după obținerea permisului etc. De asemenea, în foarte multe țări funcționează două niveluri în obținerea permisului de conducere, care durează un an sau doi ani până la obținerea permisului propriu zis. Practic, după obținerea permisului de începător, șoferul este monitorizat atent în trafic iar dacă în ”perioada de încercare” se constată încălcări grave ale regulilor de circulație, este obligat să reia școala de șoferi, dacă nu, obține permisul efectiv de conducere și dreptul deplin de a conduce.

Voi cere în Parlament adoptarea unor măsuri similare și în România, deoarece realitatea dramatică de pe șosele impune acest lucru.
Voi ce măsuri credeți că ar trebui adoptate?



Senator Sorin Vlașin

Citește și

Comentarii