Operatorul de apă-canal care acționează și în Sighet, SC Vital SA, a început sistarea furnizării apei potabile în blocurile unde există mai mulți datornici și s-au acumulat datorii mari. Însă, rămâne întrebarea: ce vină au locatarii care sunt cu facturile la zi și au rămas fără apă?
La începutul acestui an s-a dezbătut în Consiliul local Sighet un proiect de HCL, propus de către consilierii Mihali Gavrilă și Iuga Nicolae, pentru a da afară Vital-ul din oraș și să fie reactivat vechiul operator de apă-canal, SC Acaterm SA. Din păcate, proiectul de HCL a picat la vot, nefiind susținut de majoritatea consilierilor locali sigheteni.

Pentru început a fost sistată furnizarea apei potabile în blocurile E10 (cart. Popa Lupu) și G75 (str. Florilor).
Contactat telefonic, directorul SC Vital SA Sighet, dl. Miculescu Viorel a declarat pentru Sighet 247 că a luat această măsură drastică din cauza faptului că, în urma discuțiilor cu locatarii, nu s-a ajuns la nicio înțelegere pentru a se achita măcar parte din datorii. „Noi le-am oferit două variante locatarilor din blocurile respective: să se înscrie într-o asociație de proprietari sau să își facă branșamente individuale. Ambele variante au fost respinse și nu am avut de ales, decât să sistăm furnizarea apei. Ne cerem scuze locatarilor care sunt cu plata la zi”, a mai declarat Miculescu Viorel, directorul SC Vital SA.
Mai mulți locatari din blocurile afectate au declarat că se vor prezenta mâine, 27 septembrie a.c., la ședința ordinară de Consiliu local pentru a afla ce soluții reușesc să identifice autoritățile locale pentru a rezolva problema.
Se pare că acțiunea SC Vital SA de a sista furnizarea apei potabile la blocurile cu datorii mari va continua și în perioada următoare.