Trenul nr. 1944 pe relația Satu Mare-Beclean pe Someș-Mangalia pleacă din Beclean pe Someș cu 5 minute înainte de sosirea trenului nr. 11402(care circulă pe relția Sighet-Beclean pe Someș-Cluj Napoca) în stația Beclean pe Someș. Nu mai circulă trenul 1843/1844 care făcea legătura directă cu zona Banatului.

Călătorii care vin din Banat în Maramureș sunt nevoiți să aștepte în jur de 4 ore în stația Cluj Napoca. La întoarcere, spre Banat, călătorii sunt nevoiți să stea cel puțin 1 oră în stația Cluj Napoca. Trenul 1644/1643 Sighet-București-Sighet are un singur vagon cușetă. Odată cu punerea în circulație a trenurilor de sezon (29.06.2018) din acest tren se va scoate vagonul cușetă și trenul va avea în compunere doar două vagoane. Față de anii trecuți nu s-au mai pus în circulație trenurile care făceau legătura Sighet-Budapesta, via Oradea. Prețul unei călătorii pe relația Sighet –Budapesta era mai mic decât prețul unei călătorii pe relația Sighet- București, cele care făceau legătura cu Ucraina, în cadrul micului trafic de frontieră, pe relațiile Sighet-Valea Vișeului-Berlibas și Sighet-Câmpulung la Tisa-Teresva.

Prin lipsa acestor trenuri se face o izolare a Maramureșului istoric, a localităților adiacente căii ferate Salva-Sighet. Cetățenii din zonă au legătură directă cu Cluj Napoca (centru universitar, centru medical etc) odată la 24 de ore, iar cu zona Banatului și zona Moldovei nu au deloc, exact ca și acum 40 de ani. Este regretabil faptul că se pun piedici promovării zonelor turistice adiacente căii ferate Salva-Sighet și dezvoltării lor economice.

În județele limitrofe și nu numai, prin implicarea factorilor decizionali și a unor oameni de bine, s-a reușit repunerea în circulație a trenurilor care satisfac nevoile de transport ale populației, pornind de la premiza că transportul feroviar este cel mai sigur mijloc de transport și cel mai ecologic. Oare la noi de ce nu se poate face acest lucru? Poate factorii decizionali se vor implica și vor scoate din izolare feroviară Maramureșul istoric.