În acest accident, produs la 24 iulie, şi-au pierdut viaţa 79 de persoane.

Minuţiosul raport privind conţinutul cutiilor negre elaborat de poliţie, la care a avut acces EFE, consemnează prima înregistrare de voce la ora 20:39:15, după ce a sunat telefonul de serviciu al lui Garzón.

Convorbirea a durat un minut şi 40 de secunde, deşi nu se ştie dacă ei au închis telefonul, iar la ora 20:41:06 se percepe începutul sunetului provocat de deraiere.

În momentul în care s-a auzit sunetul care indica apelul controlorului către mecanicul de locomotivă, trenul circula cu viteza de 199 km/oră, încadrându-se în limita permisă pe tronsonul pe care se afla.

Când se detectează primul semnal acustic privind sosirea în zona cu viteză maximă admisă de 80 de km/oră, viteza este tot de 199 km/oră, iar puţin mai târziu, când se aude ţipătul lui Garzón Amo, viteza este de 195.

Cu 500 de metri înainte de locul accidentului apare alt semnal acustic şi, după patru secunde, mecanicul de locomotivă activează frâna de urgenţă.

Trenul care circula pe ruta Madrid-Ferrol deraiază la ora 20:41:06, la viteza de 179 de km/oră.

Raportul este însoţit de grafice în care se analizează date referitoare la voci şi viteze.

Garzón Amo, care primeşte sprijin psihologic, este acuzat de 79 de infracţiuni de omor prin imprudenţă.

Controlorul, Antonio Martín Marugán, a fost citat vineri de judecător pentru a da declaraţie. La intrarea în instituţie, a recunoscut că îl sunase la telefon pe mecanicul de locomotivă.

Citește și

loading...