Motiv pentru care, omenirea ├«n general, rom├ónii ├«n special sacrific─â f─âr─â remu╚Öc─âri substan╚Ťialitatea moral-spiritual─â de dragul aparen╚Ťialului, acel aparen╚Ťial ├«n leg─âtur─â cu care M├óntuitorul ne recomand─â urm─âtoarele ├«n Matei 6/19: ÔÇ×Nu str├ónge╚Ťi comori pe p─âm├ónt, unde le m─ân├ónc─â moliile ╚Öi rugina ╚Öi unde le sap─â ╚Öi le fur─â ho╚ŤiiÔÇŁ!

Cu toate astea, cre╚Ötinii de fa╚Ťad─â (politrucii, trep─âdu╚Öii, ciocoii), adic─â cei ce fac dona╚Ťii grase ca s─â li se ierte faptele slinoase, echivaleaz─â scopul vie╚Ťii cu opulen╚Ťa porcin─â: conturi dubioase, case f─â╚Ťoase, ma╚Öini bengoase ╚Öi lan╚Ťuri de aur la g├óturi de taur. A╚Öa se face c─â drumurile rom├óne╚Öti (oricum nepreg─âtite pentru actualul dezm─â╚Ť al civiliza╚Ťiei, c─â, de, ale╚Öii locali, jude╚Ťeni ╚Öi centrali nu-╚Öi bat capul cu atari nimicuri) au fost luate cu asalt de at├ótea ma╚Öini mari ╚Öi mici, al c─âror num─âr este ├«n continu─â cre╚Ötere, ├«nc├ót se circul─â bar─â la bar─â, aerul a devenit irespirabil, vacarmul infernal ╚Öi ├«ntregul ma╚Öinism o ne├«ntrerupt─â tortur─â psihic─â, iar bie╚Ťii pietoni, mereu cu ochii-n patru ╚Öi inima c├ót un purice, nu mai sunt ├«n siguran╚Ť─â nici pe trotuare ╚Öi nici pe zebre.

La urma urmei, vor obiecta ipochimenii cu preten╚Ťii progresiste, este numai ╚Öi numai vina lor, ├«ndeosebi atuncea c├ónd unii pietoni sunt omor├ó╚Ťi sau grav accidenta╚Ťi, pentru c─â ÔÇô ├«n ton cu absurdul acestor vremuri ÔÇô nu se zbat s─â-╚Öi cumpere ca tot omul (mai mult sau mai pu╚Ťin iresponsabil) un h├órb de ma╚Öin─â, ci ╚Ťin cu din╚Ťii la anacronica aventur─â a mersului pe jos!

Cauza acestei sinistre babilonii din Rom├ónia postdecembrist─â este cunoscut─â de toat─â lumea. Dup─â metodica distrugere a transporturilor pe ap─â (Rom├ónia antedecembrist─â se situa pe locuri frunta╚Öe ├«n lume la capacitatea flotei sale maritime ╚Öi fluviale, cel mai rentabil transport de m─ârfuri) ╚Öi dup─â restr├óngerea celui feroviar (de c─âl─âtori ╚Öi m─ârfuri) p├ón─â la batjocur─â, ├«ntregul transport rom├ónesc a ajuns pe ni╚Öte drumuri de r├ósul curcilor. Da, c─âci catastrofala situa╚Ťie de-acuma este at├ót consecin╚Ťa antina╚Ťionalelor politici postdecembriste (elaborate ╚Öi puse ├«n practic─â de a╚Öa-zi╚Öii c├órmuitori), c├ót ╚Öi al proverbialului obicei de ungere a osiilor corupt-sc├ór╚Ť├óitoare de c─âtre necu╚Öerii transportatori rutieri.

Iar acuma, c├ónd practic este imposibil ca lucr─ârile de modernizare s─â ╚Ťin─â pasul cu agresivitatea la care ne sunt supuse toate drumurile ╚Öi c├ónd nici m─âcar mult a╚Öteptatele autostr─âzi nu vor fi ├«n stare s─â elimine respectiva caren╚Ť─â de fond, iat─â-ne obliga╚Ťi s─â suport─âm consecin╚Ťele acestui genocid incon╚Ötient sau poate c─â deliberat. Noroc c─â oficialii europeni se opun unei atari tic─âlo╚Öii cu b─âtaie lung─â, care urm─âre╚Öte ca pe viitor s─â diminueze capacitatea transportului feroviar, ╚Öi a╚Öa anemic, cu ├«nc─â 40%. Normele europene (de data asta cu adev─ârat benefice pentru rom├ónii de azi ╚Öi de m├óine) impun ca transportul pe distan╚Ťe mai mari de 300 km s─â fie f─âcut pe c─âi ferate. Vas─âzic─â, o modalitate prin care ╚Öi pe la noi, precum pe la case mult mai mari, transporturile feroviare vor deveni nu doar extrem de rentabile, ci ╚Öi nepoluante (majoritatea locomotivelor sunt electrice). Vorba ceea: Dac─â-i musai, cu pl─âcere..

Citește și

loading...