Ce spun medicii despre acest nou trend periculos
„Dacă suferiți de apnee obstructivă în somn, da, acest lucru poate fi foarte periculos”, a spus specialistul în somn Raj Dasgupta, profesor asociat de medicină clinică la Keck School of Medicine de la Universitatea din California de Sud, scrie CNN.

Apneea obstructivă în somn, care reprezintă colapsul complet sau parțial al căilor respiratorii, este una dintre cele mai frecvente și periculoase tulburări de somn: se crede că peste un miliard de persoane cu vârsta cuprinsă între 30 și 69 de ani suferă de această afecțiune, potrivit unui studiu publicat în 2019 în revista Lancet Respiratory Medicine. Milioane de persoane sunt încă nediagnosticate, spun experții.

„Există dovezi limitate cu privire la beneficiile lipirii buzelor și aș fi foarte atent, chiar aș discuta cu un medic înainte de a încerca acest trend”, a adăugat Dasgupta.

Cu toate acestea, în niciunul dintre videoclipurile TikTok vizualizate de CNN nu a fost menționat că trendul ar putea fi dăunător în vreun fel.

O tânără apreciază beneficiile somnului de frumusețe drept motiv pentru a-și lipi buzele în fiecare noapte.

„Îmi lipesc gura în fiecare seară. Dormitul corect este cu adevărat important pentru anti-îmbătrânire și pentru a arăta și a te simți cât mai bine”, spune o utilizatoare pe TikTok.

În ciuda dezavantajelor pierderii dureroase a părului facial sau deteriorării țesuturilor moi din jurul gurii, un alt videoclip TikTok recomandă „bandă de hârtie obișnuită”.

Pericole ale respirației pe gură
Ca și în cazul multor lucruri „descoperite” de utilizatorii TikTok, lipirea buzelor nu reprezintă o noutate. Oamenii au căutat de ani de zile modalități de a-și închide gura noaptea și cu un motiv întemeiat. Respirația pe gură poate duce la sforăit și sete excesivă noaptea, precum și la uscăciunea gurii și respirația urât mirositoare dimineața. De-a lungul timpului, respirația în acest fel este legată de boala gingiilor și de malocluzie, unde dinții superiori și inferiori nu se aliniază.

De ce respirația pe nas este cea mai bună
Respirația prin nări este mai sănătoasă, spun experții. Perii fini din nas, numiți cili, filtrează praful, alergenii, germenii și resturile de mediu. Respirația prin nas hidratează, de asemenea, aerul care intră, în timp ce aerul uscat inspirat prin gură poate irita plămânii, a spus Dasgupta.

Verificați mai întâi dacă aveți apnee în somn
Dacă, totuși, decideți că doriți să încercați acest trend, nu vă lipiți gura orizontal ca și cum ați fi ostaticul unui criminal în serie, chiar și utilizatorii TikTok subliniază acest lucru. Doar un pic de bandă plasată vertical peste buze ar trebui să funcționeze.

Evitați să dormiți și pe spate, o poziție care încurajează gura să se deschidă și limba să cadă înapoi în gât. Împingerea aerului dincolo de acest blocaj este ceea ce provoacă sforăitul.

@allstyleschanceculp Reply to @crafty.mimi #mouthtape #mouthtaping #mouthtapingforsleep ♬ original sound - Chance Culp

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și