În apropierea celor două tururi electorale care urmează să se desfăşoare în acest an la nivel local, prefectul judeţului spulberă speranţele unor candidaţi care erau deja „chitiţi” să se folosească de două dintre proiectele majore ale judeţului ca muniţie în cursa pentru un mandat, potrivit ActualMM.ro.
Este vorba despre Podul peste Tisa şi DN 18.
„Proiectul acesta n-o să poată, indiferent cine o să vină, câţi o să vină să administreze judeţul acesta, proiectul este legat de dezvoltarea economică a acestei părţi de ţară: Maramureş, Bistriţa, Sălaj, Satu Mare, toată partea de Nord-Vest. Este o problemă foarte clară: acest drum care face legătura între DN 18 şi H 09, drumul naţional care face legătura cu Kievul şi cu Moscova. Nu are rost să ne îndepărtăm că suntem aici lângă ei. Aceştia oameni de acolo s-au săturat tot timpul să văcălim câte o biserică, să punem geamuri la şcoală. Oamenii aceia sunt oameni de afaceri, acolo sunt oameni care au făcut mulţi bani în Moscova, în Siberia şi vor să dezvolte afaceri care sunt legate de noi. Am început deja şi cu Transkarpatia şi cu Ivano-Frankivsk, oamenii de afaceri de aici să meargă acolo. Acolo este un potenţial de materie primă pe care noi aici am început să-l simţim ca lipsă”, spune Anton Rohian.
În ceea ce priveşte DN 18, cele două tronsoane la care se mai lucrează, şi acolo lucrurile sunt clare.
”DN 18. Este un drum care, pe când o să meargă maramureşenii la vot, în primăvară, acest DN 18, legătura care este Sighet – Baia Sprie şi apoi legătura Sighet – Moisei – Iacobeni, în primăvara aceasta se începe lucrarea. Se finalizează lucrarea pe tronsonul Sighet – Baia Sprie şi pe cealaltă parte, Moisei – Iacobeni, termenul este 2016 – 2017 pe final. Sunt două probleme pe care oricine, indiferent cât o să vorbească de rău sau ce o să spună, acolo au fost câteva derapaje. A fost firma Shapir care ne-a dat un «tun» care nu se putea rezolva, a fost Umbrărescu care şi-a ţinut cuvântul, a fost Aktor-ul care din punctul lor de vedere au respectat banii pe care i-au primit şi banii firmei lor” a mai spus Rohian.
Pe tronsonul dintre Moisei şi Iacobeni, care a determinat mii de borşeni să iasă în stradă, lucrările vor fi reluate în cel mai scurt timp.
”Pe DN 18, Sighet – Baia Sprie antreprenor este Aktor. Are contract de execuţie cu termen de finalizare sfârşitul lunii mai, începutul lunii iunie. La Moisei – Iacobeni sunt două firme, una care e din Cluj şi una care e din Moldova, care au tronsonul pe Maramureş până în Pasul Prislop şi trebuie să finalizeze până în 2017 această lucrare care este una de referinţă. Ei vor da drumul la lucrări cât de repede. Studiul de fezabilitate pe ce a lăsat Shapir este deja terminat. Ce mai este de rezolvat din punct de vedere al infrastructurii şi pregătirea de şantier deja acolo se fac aceste demersuri pentru că în primăvară când se dă drumul la lucrări, termenul dat de CNADNR depinde de gradele din termometre, care trebuie să fie cu plus”, a mai adăugat prefectul.
Podul peste Tisa depinde în acest moment de un acord între România şi Ucraina dar şi aici lucrurile sunt clare, ţara vecină fiind un candidat la integrarea în UE susţinută de România iar între cele două state s-au parafat deja înţelegeri economice
“Podul peste Tisa depinde în faza actuală de acordurile dintre state. Toată documentaţia este gata, inclusiv proiectul este finalizat şi acceptat de ambele ţări, doar trebuie parafat acordul între state. Şi mai este un lucru foarte important pe care eu l-am simţit: preşedintele României, Klaus Iohannis s-a întâlnit cu Porosenko, preşedintele Ucrainei la Berlin şi au avut acest schimb de susţinere a Ucrainei pentru integrarea în Comunitatea Europeană. Ei au semnat acordul de cooperare economică cu Uniunea Europeană şi proiectele transfrontaliere sunt foarte importante şi pentru asta nu cred că Maramureşul sau cei care vor intra în bătălia electorală pot să spună că sunt proiecte mult mai importante. Indiferent unde voi fi şi în ce poziţie, voi urmări cele două proiecte pentru că sunt vitale pentru judeţ”, a concluzionat Rohian.
Preluare: ActualMM