Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România, organizaţie de utilitate publică, îşi exprimă nemulţumirea în legătură cu modul în care agentul economic "Orkla Foods Romania" a realizat etichetarea produsului "Margarină Linco cu unt".
"Aşa cum este specificat pe etichetă, proporţia untului este de 0,5%. Însă tot aici este indicată şi proporţia de sare, tot de 0,5%, aşa încât ne putem întreba retoric de ce acest produs nu s-a numit "Margarină Linco cu sare".
Apreciem că este extrem de improbabilă sesizarea olfactivă a unei cantităţi de 2,5 grame unt într-o caserolă de 500 grame, aşa cum se menţionează în prezentarea produsului – Linco Cu Unt face orice sandviș un răsfăț, păstrând gustul plăcut al untului, dar și calitățile margarinei", se arată într-un comunicat al Asocieției pentru Protecția Consumatorilor dn România.
Normele metodologice privind etichetarea alimentelor, adoptate prin Hotărârea Guvernului nr. 106/2002, cu modificările şi completările ulterioare, la art. 4 prevăd următoarele: "(1) Informaţiile înscrise pe etichetă nu trebuie să inducă în eroare consumatorii, la achiziţionarea produselor, în privinţa: a) caracteristicilor alimentului şi în special a naturii, identităţii, proprietăţilor, compoziţiei, cantităţii, durabilităţii, originii sau provenienţei sale, precum şi a metodelor de fabricaţie sau de producţie [...]".
Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România solicită agentului economic să respecte prevederile legale în materie şi să informeze corect consumatorii asupra produsului menţionat.