Scamatoria circulă sub forma unui email care conține o avertizare privind faptul că o persoană necunoscută, de la o anumită adresă (aleatorie) folosește fără permisiune contul unui client al băncii. Tot în acest email, „reprezentanții băncii” le recomandă celor „păgubiți” să acceseze o pagină securizată a băncii, care este de fapt o pagina falsă, pentru a-și introduce datele personale astfel încât să nu riște să blocheze cardul.

Practic, aceasta este o metodă prin care tâlharii vor să intre în posesia datelor de pe cardul bancar al victimei, care cade în plasa și accesează pagina falsă trimisă prin email, notează TurdaNews.

Ce este „Phishing-ul”

Este o metodă de fraudă prin care se încearcă obținerea ilegală de date personale de identificare și autentificare sau accesare a unor website-uri. Cea mai utilizată metodă de phishing pentru clienții băncilor este trimiterea unor email-uri care par a fi din partea unei bănci, care conțin un link cu îndemnul de a fi accesat, fie pentru actualizarea datelor personale, în caz contrar conturile persoanei urmând a fi blocate, fie pentru diferite campanii.

Acest link deschide un website foarte asemănător cu cel al băncii, unde victimei îi sunt solicitate în mod ilegal datele personale și de autentificare, cum ar fi: nume și prenume, adresa, numărul cardului, data expirării, cod de securitate CVV2/CVC, cod numeric personal, telefon etc.


Preluare: stiridecluj.ro

Atenție, a apărut o nouă ”campanie” de phishing (furt de date online) și vizează clienții băncii Raiffeisen Bank

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și