Ultimul caz reclamat la Poliţia municipiului Baia Mare s-a soldat cu un prejudiciu de 2400 lei. Victima, o femeie în vârstă de 72 de ani, a fost indusă în eroare telefonic şi, crezând iniţial că ajută o persoană cunoscută, a cumpărat şi a comunicat apelantului mai multe coduri de reîncărcare în diferite reţele de telefonie mobilă.

Infractorul a sensibilizat-o pe femeie relatându-i că urmează să revină din străinătate şi are nevoie de aceste coduri iar când va ajunge în Romania îi va restitui contravaloarea acestora. Întrucât s-a prezentat cu numele de „Călin”, iar victima avea o cunoştinţă cu acest nume plecată în Canada, femeia a fost de acord să îl ajute. După ce a cheltuit peste 2 000 de lei, aceasta a realizat că poate fi vorba de o înşelăciune şi a sesizat poliţia.

Valoarea prejudiciilor, destul de substanţială uneori, vulnerabilitatea crescută a unei categorii de vârstă în faţa acestui tip de înşelăciune, creşterea numărului de sesizări privind producerea acestui tip de fapte, fie consumate, fie rămase în faza de tentativă, dovedind o apetenţă crescută a infractorilor pentru acest tip de infracţionalitate, constituie suficiente motive pentru ca poliţiştii să vă recomande din nou să nu daţi crezare imediat unor „poveşti” anunţate telefonic, să nu trimiteţi bani şi să nu comunicaţi coduri de reîncărcare în speranţa că îi veţi ajuta pe cei dragi – nu faceţi decât să cădeţi în plasa întinsă de cei care doresc să profite de lipsa dumneavoastră de informare.

Dacă suspectaţi comiterea unor astfel de fapte, sesizaţi imediat poliţia pentru a fi demarate verificările care se impun.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și