Angajatii Garzii Financiare Maramures vor fi pusi pe liber pana cel tarziu la 1 noiembrie 2013. Oficialii institutiei au aratat ca pana in toamna, institutia va disparea, deoarece se va constitui o noua structura la Agentia Nationala de Administrare Fiscala. In prezent se asteapta reglementari de la nivel central cu privire la modul in care se va face reorganizarea.
Pana in toamna, Garda Financiara Maramures se va desfiinta, ca urmare a constituirii Directiei Antifrauda. Atributiile institutiei vor ramane aproximativ aceleasi, atata doar ca verificari nu se vor mai putea face pe linia jocurilor de noroc.
„Garda Financiara, cel mai tarziu la 1 noiembrie 2013, se desfiinteaza cu disponibilizarea tuturor categoriilor de personal. Din punctul meu de vedere ca jurist, atributiile sunt aproape identice. Noua structura va face si cercetari penale, atributiile privind cercetarile penale se vor stabili printr-o lege ulterioara. Un coleg al meu din Cluj a facut chiar o comparatie intre atributiile noii si vechii structuri, ele sunt aceleasi”, a spus consilierul juridic in cadrul Garzii Financiare Maramures, Mircea Niculae.
Reprezentantii Garzii Financiare au mai aratat ca tinand cont de noile prevederi, angajatii vor incerca sa-si recupereze in aceasta perioada orele suplimentare. Ca urmare, institutia s-ar putea sa functioneze in urmatoarea perioada la cota de avarie.
„Se vor lua concedii si foarte multe zile libere, pentru ca s-a lucrat peste program, avand in vedere ca se desfiinteaza institutia. Acum fiecare va cauta sa-si recupereze timpul lucrat peste program”, a punctat Mircea Niculae.
Angajatii Garzii Financiare Maramures asteapta acum reglementari de la nivel central cu privire la modul in care se va face reorganizarea. Consilierul juridic al institutiei a precizat ca in mod normal, personalul ar trebui incadrat in noua structura constituita, dar nu sunt excluse si actiunile in instanta din partea celor care vor fi pusi pe liber.
In prezent, in cadrul Garzii Financiare Maramures, exista 18 angajati, respectiv 14 comisari, doua persoane in structura de conducere, un jurist si un expert.
Guvernul a avizat, la sfarsitul lunii iunie, reorganizarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) si a decis infiintarea Directiei Antifrauda, care va functiona inclusiv sub supravegherea parchetului. ANAF va fi astfel reorganizata ca urmare a fuziunii prin absorbtie si preluarea activitatii Autoritatii Nationale a Vamilor si Garzii Financiare. De asemenea, Guvernul a convenit cu Fondul Monetar International ca numarul actual de 221 unitati fiscale ale ANAF sa fie reorganizat in opt directii regionale pana la jumatatea acestui an si in doar 47 de unitati fiscale locale, pana in 2015.
Preluare: eMaramures.ro