Numai un drum cu trenul, să nu ai astăzi, în România! Din nefericire, unii nu au avut de ales și au simţit că leșină până la destinație. În multe vagoane, aparatele de aer condiționat NU au funcționat, iar majoritatea garniturilor, au avut întârzieri.
Din motive de siguranță, CFR Infrastructură a impus restricții de viteză, care se mențin şi în următoarele zile, toride.
În bătaia soarelui, și cu sisteme de climatizare care abia funcționează, vagoanele s-au transformat repede în cuptoare. Obosiți și transpirați după un drum care a fost mai lung ca oricând, bieţii oameni abia așteptau să ajungă la destinație. Străinii care au mers pentru prima dată în aceste condiţii au crezut că s-au întors în timp. Iată ce părere și-a format un turist din Israel.
Explicațiile CFR călători
Au fost întârzieri între 30 și 150 de minute la unele trenuri care au venit din diverse orașe ale țării și au trebuit să ajungă în Gara de Nord din București.
De cele mai multe ori, câlătorii au fost nemulțumiți, deoarece, au spus ei, nu au primit foarte multe informații și nu au știut de ce garniturile au avut întârzieri atât de mari.
Într-un comunicat de presă, CFR a anunțat că faptul că, în acest sfârșit de săptămână, traficul feroviar se va desfășura în condiții speciale la nivel național. Asta pentru că în aceste zile toride se încălzește foarte tare și șinele se încălzesc foarte mult, ating uneori și 50 de grade Celsius și din motive de siguranță CFR Infrastructură a impus trenurilor să circule cu o viteză mult mai mică, cu 20-30 km/h mai puțin decât viteza obișnuită.
Nici condițiile din trenuri nu sunt cele mai bune. În unele vagoane, instalațiile de climatizare nu funcționează cum trebuie.
Potrivit CFR, există aparate de aer condiționat în aproximativ 95% din toate garniturile care circulă în acest moment, însă, de cele mai multe ori, sistemul nu face față.
Dacă aveți o călătorie cu trenul în următoarea perioadă și aveți parte de astfel de neplăceri, ajungeți târziu la destinație, trebuie să luați în calcul faptul că CFR Călători nu oferă despăgubiri. Asta în condițiile în care, deși există regulamente europene care obligă toți operatorii feroviari să ofere astfel de compensații, autoritățile din România au obținut o derogare de la oficialii europeni și nu oferă astfel de despăgubiri.
Preluare: stirileprotv.ro