Ministerul Afacerilor Interne a anunțat că noile pașapoarte au elemente de siguranță care le vor face aproape imposibil de falsificat și un design modern cu detalii inspirate din istoria și geografia țării.

„Fiecare pagină a noilor pașapoarte conține un desen stilizat al unui monument istoric sau al unui obiectiv turistic cunoscut din România, precum: Delta Dunării, Lacul Roșu, Sfinxul, Arcul de Triumf, Cetatea Sucevei, Mănăstirea Bârsana Cu această nouă generație de pașapoarte facem un pas în viitor prin complexitatea elementelor de protecție împotriva fraudării documentelor.

Elementele de securitate implementate au la bază noile tehnologii în materie: desene stilizate, microtext, diferite tehnici de imprimare şi elemente optic variabile, precum şi unele realizate prin nanotehnologie.

O parte a elementelor menţionate pot fi vizibile cu ochiul liber, în diferite spectre de lumină, inclusiv în infraroşu, dar sunt și elemente care pot fi sesizate doar cu ajutorul unor dispozitive speciale.

De asemenea, sunt utilizate cerneluri speciale, hârtie de securitate cu filigran și fir metalic, fir de coasere în trei culori (roşu, galben şi albastru), una dintre culori fiind fluorescentă. În masa hârtiei este inserat un fir metalic fluorescent, care, în lumină UV, reacţionează în trei culori (roşu, galben – verzui şi albastru)”, a precizat oficialul MAI.

Autoritățile au anunțat că datorită acestor noi elemente – de siguranță și de design – documentele de călătorie românești vor fi printre cele mai sigure pașapoarte de la nivel internațional, fiind extrem de greu de contrafăcut.

„Noile modificări nu vor influența costul pașaportului plătit de cetățean. Totodată, precizez că, documentele de călătorie din generațiile anterioare sunt și rămân valabile până la data menționată în acestea.

Astfel de modificări vin în continuarea eforturilor realizate de MAI de a oferi servicii de calitate pentru cetățeni și de a identifica cele mai bune soluții legislative și organizatorice în domeniul eliberării documentelor de călătorie„, se arată în comunicatul de presă al MAI.

Printre documentele care atestă motive de sănătate sunt acceptate, de exemplu, cele emise de autorităţile medicale, care consemnează necesitatea procurării unei medicaţii din străinătate sau necesitatea efectuării unui tratament, a unor investigaţii sau proceduri medicale în străinătate de către solicitantul paşaportului.

Pentru motive familiale, solicitanții pot să prezinte, de exemplu, documente din care rezultă că o persoană din familie, se află într-una din următoarele situații:

necesitatea de a urma un tratament sau de a efectua investigaţii sau proceduri medicale în străinătate
stare de arest, proces judecătoresc, accident, deces etc.
În ceea ce privește motivele profesionale pot fi prezentate, de exemplu, documente emise de entităţi din ţară sau străinătate, din care rezultă necesitatea şi urgenţa deplasării solicitantului în afara țării, în contextul exercitării atribuţiilor sale profesionale, participării la cursuri, conferinţe sau seminarii.

„Modificarea condițiilor de eliberare a pașaportului simplu temporar a încurajat cetățenii să opteze pentru pașaportul simplu electronic, fiind constatată reducerea cu aproape 42% a cererilor de documente de călătorie temporare în ultimele șase luni și creșterea cu aproape 37,05 % a solicitărilor pentru pașapoarte electronice, față de perioada similară a anului 2017.

Aș dori să menționez că depunem eforturi ca pașapoartele simple electronice să poată fi eliberate, într-un interval mai scurt decât cel comunicat la depunerea cererii, respectiv 10 zile lucrătoare.

În acest sens, am dezvoltat o aplicație on-line, denumită ,,status pașaport” pentru ca cetățenii să poată urmări procesul de soluționare a cererii de eliberare a pașaportului simplu electronic și să poată veni să-l ridice de la ghișeu mai repede decât data comunicată la depunerea cererii în situația în care, în urma consultării aplicației, rezultă că pașaportul simplu electronic se află în ghișeu„, a mai adăugat oficialul MAI.

Mai trebuie spus că la nivelul MAI se căută soluții pentru eficientizarea activității de eliberare a pașapoartelor, reducerea aglomerației și creșterea gradului de acces al cetățenilor la serviciile furnizate de structurile de pașapoarte.


Preluare: axanews.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și