Eroarea umană survenită în procedura de etalonare a unui sistem radar a determinat o "eroare de 107 grade" în funcţionarea respectivului sistem, ceea ce nu a permis stabilirea corectă a traiectoriei obiectelor din câmpul radarului, a indicat raportul publicat sâmbătă seara.

Această greşeală iniţială "se află la originea unui lanţ periculos (de evenimente) care ar fi putut fi cu siguranţă ţinut sub control dacă ar fi fost luate alte măsuri", se arată în raport.

În minutele fatale care au urmat s-au produs însă şi alte erori, potrivit documentului, care este prezentat drept "raport asupra faptelor" şi nu raport final al anchetei.

În pofida informaţiilor eronate de care dispunea în ce priveşte traiectoria aeronavei, operatorul sistemului de radar ar fi putut identifica ţinta ca fiind un avion de linie, dar a avut loc şi o eroare de identificare, indică raportul.

Mai mult, prima dintre cele două rachete lansate asupra Boeingului ucrainean a fost trasă de operatorul bateriei "fără ca acesta să fi primit răspunsul centrului de coordonare" de care depindea.

A doua rachetă a fost lansată 30 de secunde mai târziu ţinând cont de "continuitatea traiectoriei ţintei detectate", mai menţionează documentul.

Cursa PS-752 a companiei Ukraine International Airlines între Teheran şi Kiev a fost doborâtă la 8 ianuarie de două rachete. Cele 176 de persoane aflate la bord, în majoritate iranieni şi canadieni, dar şi 11 ucraineni, între care nouă membri ai echipajului, şi-au găsit moartea în această catastrofă.


Preluare: AGERPRES

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și