Cu toate că un ordin în acest sens nu a existat niciodată sau dacă a existat a fost clasificat drept secret de serviciu, planul de amenzi al poliţiştilor rutieri a fost întotdeauna un subiect controversat care a migrat între mit şi realitate, potrivit JurnalMM.ro.
De-a lungul anilor, planul de amenzi al polițiștilor rutieri a reprezentat un subiect controversat între polițiști și șefii lor și între polițiști și… participanții la trafic.
Nu de puține ori, agenții au fost surprinși de șoferi în timp ce stăteau la ‘pândă’ – scopul clar al oamenilor legii fiind acela de a amenda și nu de a preveni.
Zilnic, mii de șoferi români sunt amendați pentru diferite contravenții, de la vorbitul la telefonul mobil în timpul mersului și neutilizarea centurii de siguranță până la depășirea vitezei legale sau neacordarea de prioritate – cele mai grave abateri la regimul circulației.
Totuși, cele mai multe amenzi, potrivit datelor statistice, sunt aplicate celor care nu folosesc centura de siguranță, dar și pietonilor care traversează prin loc neregulamentar. Următoarea contravenție în topul celor mai des săvârșite ‘ilegalități’ se numără depășirea vitezei, acolo unde amenzile sunt aplicate cu ajutorul… radarelor, fie ele montate pe mașini inscripționate sau neinscripționate ce aparțin Ministerului de Interne.
Conform unor lideri sindicaliști, agenții de circulație sunt obligați de șefi să aplice câte 10 amenzi pe zi, iar numărul crește de la an la an. În schimb, polițiștii sunt recompensați cu calificative bune, dar și cu promovări.
Cei care nu reușesc să atingă norma zilnică riscă să primească calificativul ‘nesatisfăcător’, dar și să nu mai fie promovați.
Totuși, ideea unui plan de amenzi zilnic a fost întotdeauna infirmat de șefii Poliției.
Preluare: JurnalMM.ro