În weekendul trecut a avut loc un grav accident de circulație, în care și-a găsit moartea un tânăr șofer în vârstă de doar 22 de ani. În fapt, în noaptea de 18/19 octombrie a.c. doi tineri, ambii având permisul suspendat, făceau raliuri cu două autoturisme pe raza municipiului Sighet. Și au tot făcut liniuțe și raliuri, fiind băuți și, posibil, drogați, timp de mai multe ore în cursul nopții, fără ca să îi întrebe nimeni nimic.
Din păcate, raliul s-a terminat tragic, cele două mașini intrând în coliziune, ambele ieșind în decor, rupând un stâlp de electricitate, balustrada de protecție a unui pod, conducta de gaz etc. Din păcate, unul dintre cei doi tineri a decedat pe loc în urma impactului.
Tragedii se mai petrec, nu zice nimeni că nu. Dar, legat de acest accident mortal, se pun câteva semne de întrebare legate de activitatea Poliției rutiere Sighet. Cum este posibil ca două autoturisme să facă timp de aproximativ două ore raliuri prin oraș, să tureze motoarele, să ardă cauciucurile pe asfalt și să circule cu viteze amețitoare fără ca niciun echipaj de poliție rutieră să se autosesizeze? Răspunsul nu poate fi decât unul simplu: managementul prost practicat de către șeful Biroului Poliției rutiere Sighet, Vasile Birtoc. Cel mai probabil că polițiștii rutieri, în acea noapte, stăteau la cafele prin birouri sau prin ceva birturi, sau dormeau în mașină ascunși pe o stradă lăturalnică, sau pur și simplu stăteau la vânătoare, fiind trimiși după o țintă sigură, să aștepte o anume persoană să iasă dintr-un bar și să îi salte permisul (nu știm dacă la comandă politică sau de alt gen).
Dacă polițiștii rutieri erau la datorie în acea noapte, i-ar fi oprit pe cei doi tineri din cursa lor nebună la timp și astfel, tânărul de 22 de ani, era astăzi în viață. Oricum, Sighetul pe timp de noapte este o adevărat pistă pentru raliuri, practicate de șoferi, de regulă tineri și fără experiență.
Dacă este să analizăm „performanța” Poliției rutiere din Sighet, descoperim următoarele: întreaga activitate a polițiștilor rutieri din Sighet constă în a vâna doi-trei șoferi care virează stânga spre centru, venind dinspre supermaketul „Carrefour” (manevră interzisă), a pândi din boscheți cu radarul doi trei șoferi care circulă cu 70 km/h prin Sarasău sau prin Tisa și, eventual, să vâneze cu nume și prenume pe câte unul care a băut o bere și urcă la volan - totul din ordinul șefului!
Nu vedem polițiști rutieri în intersecții la orele de vârf pentru a dirija circulația, așa că circulația rutieră este aproape blocată complet dimineața între orele 7:40 - 8:30 și dupămasa între orele 16:30-17:30. Probabil că dl. Birtoc, mare „șăf”, se gândește că nu se cuvine să scoți polițiștii rutieri să facă ceva util, ci îi ține pe la acele ore prin birouri sau la cafele și apoi îi trimite să vâneze doi trei amărâți care reușesc să o calce și ei cu 70 km/h prin comunele învecinate.
Mai mulți polițiști rutieri au declarat pentru Sighet 247, sub protecția anonimatului, că Vasile Birtoc este cel mai slab șef pe care l-a avut vreodată Biroul Poliției rutiere din Sighet și că, de multe ori, se face că e surd de o ureche la neregulile și abuzurile comise sub oblăduirea dânsului de către doi-trei rutieriști, numa` buni de trimiși la o vizită la doctorul Stan. „Este păcat că avem doi colegi care ne fac Biroul (rutier - n.r.) de râs și că domnul Birtoc nu ia nicio măsură în acest sens și acoperă mizeriile sub preș” a mai declarat unul dintre agenții rutieri, încadrați la Biroul Poliției Sighet.
Din păcate, legea nu vă pedepsește cu nimic pentru că ați fost complici la moartea acelui tânăr de 22 de ani, însă măcar propria conștiință, dacă o aveți, să vă judece!