Premierul Victor Ponta a reiterat, miercuri, necesitatea unei strategii pentru reducerea accidentelor rutiere, susţinând că ”poliţia rămâne foarte bună la statistici”, dar că România se situează pe un loc fruntaş într-un clasament european privind numărul morţilor şi răniţilor în accidente.
”Consider că este inadmisibil să stăm cu mâinile încrucişate văzând câţi oameni mor în accidente rutiere. Ni s-au prezentat statistici. Poliţia rămâne foarte bună la statistici. Să îi felicitaţi pentru statisticile lor, că e în scădere... Ei îmi prezintă ce vor ei. Eu mă uit şi văd că din Europa suntem pe locul doi la numărul de morţi raportat la numărul de locuitori şi mie mi se pare că 2.000 de morţi şi 8.000 de răniţi grav într-un an e mult prea mult. E foarte bine că poliţia şi-a îmbunătăţit activitatea. În primul rând cred că zona de corupţie la poliţia rutieră a fost mult eradicată, însă vreau să cred că putem să avem o strategie şi mai bună, şi mai dură, coroborată cu strategia de îmbunătăţire a infrastructurii”, a punctat Victor Ponta, la începutul şedinţei de Guvern.
El a relatat, în context, că a fost anunţat de ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură, Dan Şova, că cinci consorţii au depus oferte pentru autostrada Piteşti - Craiova şi i-a cerut acestuia să înceapă ”dialogul competitiv” pentru Comarnic - Braşov.
”Evident că dincolo de avantajele economice, sociale, sper să avem şi mai puţine accidente cu o infrastructură mai bună. Dar eu nu sunt de acord să stăm cu mâinile în sân şi să spunem ”asta e, n-avem drumuri” şi atunci să-i lăsăm pe oameni să moară în continuare. Cred că se poate face mai mult. Cred că putem să avem o strategie împreună cu poliţia rutieră”, a adăugat Ponta.
Şeful Executivului a arătat că există ţări care ”au obţinut rezultate importante în combaterea acestui flagel”.
De altfel, Guvernul urmează şi să îşi prezinte punctul de vedere referitor la o propunere legislativă vizând siguranţa circulaţiei rutiere.
Marţi, premierul Victor Ponta a afirmat că există o serie de probleme legate de nerespectarea legislaţiei rutiere, de lipsa de autoritate a celor care aplică sancţiuni, dar şi de elaborarea permiselor auto şi a anunţat intenţia realizării unei strategii menite să întărească această autoritate, dar şi înăsprirea legislaţiei, conform modelului european.
Preluare: AgerPRES