Imaginea şi povestea contelui Dracula sunt în continuare cele mai bune metode de promovare a României în străinătate. Dar cei care aleg România ca destinaţie de vacanţă nu par a şti prea multe lucruri despre ce vor găsi aici.
„Turiştii din Statele Unite mai vin cu pacheţele, cu hrană uscată, ca să nu moară de foame, şi se întorc wow”, a povestit Mircea Vladu director unei agenţii de turism.
Îndrăgostit de România, după mai multe vizite aici, Prinţul Charles al Marii Britanii a devenit în ultimii ani un adevarat ambasador al ţării.
„Plecând de la imaginea foarte bună creată de prinţul Charles, am creat un program care se cheamă exact aşa, pe urmele prinţului Charles”, a afirmat Lucian Boronea, director al unei agenţii de turism.
O vizită de o săptămână in inima Transilvaniei îi costă pe străini între 500 şi 1.000 de euro.
Faptul că prinţul Charles vine de câteva ori pe an la Viscri nu ştirbeşte cu nimic din farmecul şi autenticitatea satului. Casa cumpărată de acesta chiar în mijlocul comunităţii este la fel ca toate celelalte, fără decoraţiuni speciale suflate cu aur sau sisteme de securitate.
Iar străinii chiar asta vor să vadă, locuri autentice, în care se păstrează încă tradiţiile şi obiceiurile.
„Când descriu România, o descriu ca pe cel mai nepătat loc de pe glob. Dacă te duci în Maramureş, în Bucovina sau Transilvania, vezi sat după sat, cu clădiri medievale incredibile”, a spus Charlie Ottley, prezentatorul emisiunii „Wild Carpathia".
Din totalul de un miliard de euro, cât au cheltuit turiştii străini în România anul acesta, cei mai mulţi bani au fost cheltuiţi pentru cazare, 530 de milioane de euro. Alte 150 de milioane s-au dus pe mâncare, iar restul pe distracţii, transport şi suveniruri.
Preluare: digi24.ro