Nu scrie nicăieri în Constituție că Președintele se ocupă de autostrăzi.
Dar poate România să se dezvolte fără un sistem de transport modern? Nu.
Are șeful statului datoria să se asigure că statul ia măsuri pentru dezvoltarea economică a țării? Da.
Până acum, procesul de construire a infrastructurii a fost blocat politic - corupția generalizată, instabilitatea politică și vanitatea unor miniștri care voiau să taie mai multe panglici decât să construiască kilometri de autostradă. Toate acestea trebuie să se oprească.
Trebuie să dăm afară hoții și incompetenții și să punem în loc profesioniști. Și trebuie să asigurăm o finanțare adecvată.
Guvernul Dăncilă a alocat 0,05% PIB de la bugetul de stat pentru investiții în rețeaua națională de autostrăzi și drumuri naționale. 0,05%!
Obiectivul de finanțare al rețelelor rutiere și feroviare - întreținere, reparații capitale și investiții - va fi de 1% PIB în medie pe următorii 10 ani. Numai așa putem face un salt calitativ semnificativ al rețelei de transport românești.
Prioritatea lui Dan Barna va fi să unească toate regiunile istorice prin autostrăzi:
- Legăm Transilvania de Muntenia prin finalizarea autostrăzii Sibiu-Pitești
- Transilvania de Moldova prin Tg.Mureș-Iași
- Moldova de Muntenia, prin Suceava-București
Și conectăm toate zonele țării pe principiul “nimeni nu e lăsat în urmă” prin rețeaua de drumuri rapide.
Citește și celelalte proiecte pentru România pe www.danbarnapresedinte.ro/zece_proiecte_pentru_romania și votează Dan Barna Președinte!
Acest material a fost comandat de partidul Uniunea Salvați România (parte a alianței electorale „Alianța 2020 USR PLUS”) și realizat de operatorul economic Atelierul de Internet SRL. Cod unic de identificare: 31190011.