O parte dintre români nu mai văd Pro TV, după ieșirea postului din must carry, în vara anului trecut. Unii cabliști nu au acceptat condițiile de plată impuse de companie.
Astfel că, de-atunci, 30 de rețele mici de cablu au scos posturile grupului Pro din grila de programe, potrivit informațiilor obținute de paginademedia.ro de la Consiliul Național al Audiovizualului. Pe lângă acestea, alte 16 rețele au depus la CNA documentele pentru înștiințarea Consiliului cu privire la scoaterea posturilor din grilă.
Printre cabliști se numără Akta Telecom București, Digi Communication Sovata (Mureș), Lida Prod Zimnicea (Teleorman), N&B TV SRL ( care acoperă localități din Arad și Caraș-Severin), Next Sart (Iași), Digital CATV (Buzău) și International Olisat (Bacău).
Cele mai recente date, arată că la nivelul lui 2012, în România erau 380 de companii de cablu. Datele au fost publicate în Anuarul Media Expres, citat de revista Forbes
Pro TV a decis ieșirea din must carry, cu începere de la 23 iulie 2013, după cum paginademedia.ro a anunțat în exclusivitate. După ieșirea din must carry distribuitorii de cablu au fost nevoiți să plătească pentru a retransmite posturile din porrtofoliu Pro TV SA.
Tot atunci, Pro TV a anunțat și prețul pe care cabliștii ar fi trebuit să-l plătească pentru retransmisia Pro TV. Preţul de pornire în negocierile cu cabliştii este de la 1 euro (4,5 lei) pe abonat, pe lună, pentru întregul pachet de canele: ProTV, Acasă TV, Acasă Gold, Pro Cinema, Sport.ro, ProTV Interantional şi MTV.
Preţul este valabil timp de patru ani de zile, începând de la data de 1 februarie 2014, și se aplică discounturi în funcție de numărul de abonați. Reducerile variază de la 0%, în cazul în care distribuitorul are pana la 300.000 de abonati, la 66,66% în cazul în care distribuitorul are peste 3 milioane de abonaţi.
Pro TV era în capul listei posturilor must carry libere la retransmisie, având cea mai mare audiență medie.
În cuvintele lui Petrișor Obae, editorul site-ului paginademedia.ro, „mutarea vine într-un moment în care întreaga piață de publicitate TV este puternic afectată de criză și își propune să completeze veniturile postului de televiziune. Pro TV a mizat, probabil, și pe faptul că, fiind lider de audiență, va fi dorit, în continuare, de operatorii de cablu, chiar dacă va fi plătit“.
Preluare: paginademedia.ro