În baza Legii. 123/2023 pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991, deținătorii terenurilor sau moștenitorii acestora care nu s-au înscris în cooperativa agricolă de producție , nu au predat sau nu li sa preluat de către stat terenurile prin acte translative de proprietate, pot depune dosare pentru reconstituirea/constituirea dreptului de proprietate, până la data de 20 noiembrie 2023.

Dosarul va cuprinde următoarele documente:

- Cererea solicitantului/solicitanţilor, însoţită de copii de pe act/acte de identitate şi acte de stare civilă – naştere, căsătorie, după caz; în cazul în care solicitantul formulează cererea în calitate de moştenitor, se vor depune acte de deces şi certificat de moştenitor/de calitate succesorală;

- Memoriu tehnic, întocmit şi validat prin semnătură şi ştampilă de către o persoană autorizată de către ANCPI/OCPI Maramureș, prin care să se certifice că pentru terenul în cauză nu a fost deschisă carte funciară în baza Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr.7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

- Plan de amplasament şi delimitare a imobilului, întocmit şi validat prin semnătură şi ştampilă de către o persoană autorizată de către ANCPI/OCPI Maramureș, potrivit Anexei nr.16 la Regulamentul de recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară, aprobat prin Ordinul Directorului General al ANCPI nr.600/2023, (Regulament), însuşit prin semnătură şi ştampilă de preşedintele Comisiei locale pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor, luat în evidenţă, fără suprapunere cu imobile limitrofe;

- Proces - verbal de vecinătate semnat pentru toate laturile imobilului, inclusiv în cazul celor împrejmuite;

- Adeverinţă eliberată de Primărie din care să rezulte suprafaţa înscrisă în Registrul agricol;

- Certificat de atestare fiscală;

- În cazul în care terenul solicitat a făcut obiectul unei cauze aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti, o declaraţie pe propria răspundere din partea solicitantului din care să rezulte care este soluţia rămasă definitivă.

Cererea, împreună cu actele prevăzute mai sus se depun la Primăria Municipiului Sighetu Marmației fie personal, fie prin poştă, înăuntrul termenului prevăzut de lege, respectiv până în data de 20 noiembrie 2023.

În cazul în care cererea se depune personal, solicitantul va prezenta actele doveditoare în original şi câte o copie xerox, semnată pentru conformitate, rămânând la comisie numai copiile acestora.

Când cererea se transmite prin poştă, la aceasta se vor anexa copii xerox semnate pentru conformitate pe propria răspundere de către solicitant.

Cererea se găsește la sediul Primăriei Municipiului Sighetu Marmației, Biroul Agricol sau se poate descărca de pe site-ul primăriei.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și