Astfel, printre alte modificări, se propune creșterea penalizărilor în cazul șoferilor care provoacă accidente soldate cu vătămări corporale sau decese, aceștia urmând să plătească cu până la 40% mai mult pentru RCA în anul următor.

În prezent, articolul 32 din Norma ASF 20/2017 prevede că, în cazul existenței unor daune plătite, șoferii sunt penalizați cu două clase de malus (20%) și creșterea aferentă a primei de asigurare pentru fiecare incident pentru care s-a plătit o despăgubire.

La acest articol, proiectul supus consultării publice diferențiază penalizarea după tipul incidentului, ajungând până la 4 clase malus (40%):

- două clase pentru fiecare eveniment din care au rezultat numai prejudicii materiale;

- patru clase pentru fiecare eveniment soldat cu vătămarea sănătății şi a integrității corporale ori decesul uneia sau mai multor persoane.

Cum funcționează sistemul Bonus-Malus pe piața asigurărilor RCA
Sistemul Bonus-Malus este format din categoria de bază B0, 8 clase de bonus şi 8 clase de malus. Clasa B0 este atribuită unui nou asigurat, fără istoric.

Perioada de referinţă este anul calendaristic anterior datei de intrare în vigoare a contractului RCA.

Fiecare clasă bonus aduce o nouă reducere procentuală a tarifului plătit, până la 50%: B1 - 5%, B2 - 10%, B3 - 15%, B4 - 20%, B5 - 25%, B6 - 30%, B7 - 40% și B8 - 50%.

Clasele malus majorează tariful cu până la 80%: M1 - 10%, M2 - 20%, M3 - 30%, M4 - 40%, M5 - 50%, M6 - 60%, M7 - 70%, M8 - 80%.

Reducerea sau majorarea stabilită conform sistemului bonus-malus se aplică tarifelor practicate de către asigurătorul RCA.

Clasa de bonus se păstrează pe perioada anului calendaristic în care se încheie contractul RCA indiferent de perioada asigurată.


Preluare: Digi24.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și